EvenementOrganiseren.nl

Brand events: trends en ontwikkelingen

Brand events staan niet stil. De evolutie gaat door. In alle verschillende verschijningsvormen en soorten brand events tekenen zich een aantal trends af, die in de toekomst een belangrijke rol gaan spelen.

Het Brand Event als contentmotor

Het brand event neemt een voorname rol in in de communicatiemix, waaronder merkcampagnes. Daarbij speelt het brand event steeds vaker de rol van contentmotor en storyteller. Beelden van het event kom je door de hele mix of campagne tegen.

Merkpositionering boven product

Waar het brand event lange tijd in alles draaide om het merk tot leven te brengen, of het product, de dienst, zien we een heldere verschuiving ontstaan: het brand event dat ingezet wordt om de merkwaarden en positionering te laten beleven. Purpose. Betekenis. Transformaton. Dat worden de brand events van 2023:

Doelgroep melting-pot

Trend bij een brand event is om verschillende doelgroepen met elkaar te mixen. Geen kwantiteit maar kwaliteit. Steeds vaker worden die verschillende doelgroepen met elkaar gemixt. Consumenten, influencers, media, durf het maar aan. Als je elke doelgroep faciliteert, in de context van hetzelfde event, ontstaat er een dynamische melting pot. Zo vermengen verschillende doelgroepen zich in jouw merkwereld.

Het brand event goes viral

Een paar jaar geleden zagen de eerste merken het licht: een gedurfd brand event voor 1 persoon, goede video, social media en dan viral gaan. En het werkt. Dan moet je dus wel durven. Gebruik influencers, ga van het gebaande pad. Het aller, aller beste voorbeeld? Een evenement voor een goed doel, geen keihard brand event, maar de principes zijn hetzelfde: de Ice Bucket Challenge voor ALS.

>> Brand Events: definitie en doelstellingen
>> Brand Events: van merk etaleren naar merkbeleving
>> Brand Events: trends en ontwikkelingen

Tip: lees ook deze artikelen

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x