EvenementOrganiseren.nl

Tip 1: Focus op de toekomst
Steeds vaker is te zien dat de focus verlegd wordt van terugblikken naar vooruit kijken. Natuurlijk kunt u leren van het evalueren en het terugblikken maar focus eerder met uw personeel op de stip op de horizon. De medewerkers van C&A konden die stip tijdens hun evenement zelf bepalen. Daaruit blijkt maar weer eens: een evenement is een ideaal middel om uw collega’s mee te nemen in de veranderingen in de toekomst.

Tip 2: Draai de rollen om
Simpeler gezegd dan gedaan; de kracht en de invloed van onderaf laten komen.  Met The C&A Future Challenge is het gelukt om de rollen om te draaien. De medewerkers weten hoe het er aan toe gaat op de werkvloer, laat hen een visie formuleren over de toekomst. Lees ook de volgende 6 tips over rol van tevreden medewerkers.  

Tip 4: Zorg voor verbinding 
Bij C&A kwamen 1200 medewerkers bijeen met één gemene deler: winkelketen C&A. Zorg voor nog een verbindend element door een dresscode mee te geven. Bij C&A kleurde de hele zaal zwart/wit & zilver. Dit ziet er niet alleen goed uit, dit zorgt ook voor een gevoel van saamhorigheid. 

Tip 5: Maak werknemers ambassadeurs van uw merk 
In de doelstelling van het evenement van C&A stonden de termen toekomst, Team en Trots centraal. Toekomst en team zijn concretere termen dan trots. Trots is een gevoel dat in mensen moet zitten. U kunt uw werknemers vertellen dat ze trots moeten zijn maar of ze het daadwerkelijk zijn is echt een ander verhaal. Door medewerkers onderdeel te laten zijn van de toekomst en door een team-gevoel en saamhorigheid te creëren wordt de factor trots versterkt.

relatie evenement 
Tip 1: Presenteer uw missie en visie tijdens uw evenement
Een live evenement is het uitgelezen moment om uw visie en missie naar de aanwezigen te ventileren. Zijn deze gewijzigd of verouderd? Zorg dat ze helder geformuleerd zijn en breng dit  duidelijk naar voren op het evenement. Aan het einde van de dag moet elke aanwezige weten wat ze aan u en aan uw bedrijf hebben en wanneer zij uw dienst/product in moeten schakelen.

Tip 2: Geef experts een podium
Een visie van een externe partij kan de boodschap die u als bedrijf wil neerzetten onderbouwen en versterken. Denk aan het uitnodigen van een wetenschapper als deelnemer in de paneldiscussie, als spreker of geef het publiek de mogelijkheid vragen te stellen aan de expert.

Tip 3: Maak gebruik van unieke techniek
Wat is uniek? Tijdens dit evenement was dat de landkaart die van bovenaf gefilmd werd  en op het grote scherm geprojecteerd werd. Hierdoor was het totale beeld zichtbaar voor het hele publiek. Techniek en software kunnen een evenement op meerdere wijzen ondersteunen en versterken. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Tip 4: Houd de spanningsboog vast
Bij dit evenement van KuiperCompagnons werd strak 100 minuten voor het programma aangehouden. De aanwezigen weten dan waar zij aan toe zijn en hoelang zij in de zaal zullen zitten. Wat we ook leren uit deze case is dat je ook de professionals niet te lang aan het woord hoeft te laten. Geef ze een strakke tijdslimiet, daardoor krijgt u korte en krachtige input en blijft u niet te lang steken op één onderwerp.

Tip 5: Combineer het nuttige met het aangename
Zorg voor een juiste balans tussen het onderdeel waarin de boodschap en het delen van kennis centraal staat en het feestelijke onderdeel. In dit geval werd het 100 jarig jubileumgevierd na afloop van het 100 minuten durende zaalprogramma. Een luchtige borrel zorgt ervoor dat de bezoekers tijd hebben om na te praten maar ook om samen te proosten op de gepresenteerde plannen. 

Deze tips komen voort uit onderstaande artikelen.  
Wat is de kracht van een goed relatie evenement 
Learn from the best: 5 tips voor interne events 

 

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x