EvenementOrganiseren.nl

5 tips voor een onvergetelijk jubileum evenement

Door D&B Eventmarketing
Een jubileum is al sinds jaar en dag dé aanleiding voor een evenement. Maar de gasten van uw evenement komen tegenwoordig niet zo maar meer de deur uit en zullen uw evenement pas delen via social media of met collega's als u ook echt iets onvergetelijks durft te organiseren. Evenementenbureau D&B Eventmarketing deelt 5 tips om tot een onvergetelijk jubileum event te komen:

Hoe maak je je jubileum echt onvergetelijk? Een vraag waar ons creatieve team zich graag in vastbijt. Zij hebben 5 unieke eventideeën met leuke cases van D&B voor je op een rijtje gezet. Laat je inspireren', aldus het team van D&B Eventmarketing.

#1 Koester je historie

Wij adviseren om een jubileum aan te grijpen om vooruit te kijken. Maar het is ook een heel mooi moment om het erfgoed te koesteren. Dat kan bijvoorbeeld in een film over je geschiedenis, maar ook in een LIVE-beleving.

  • Kijk vooruit
  • Koester uw erfgoed
  • Combineer bijvoorbeeld videocontent met live

Zo hebben we voor het 75-jarig bestaan van groentezaden veredelingsbedrijf Enza Zaden een speciale expositie ontwikkeld. Enza Zaden vierde haar jubileum met verschillende activiteiten gedurende het hele jaar. Met als hoogtepunt een 3-daags event in een groot tentencomplex op het eigen terrein. De belangrijkste doelgroepen bezochten het event, waarbij Enza haar rijke verleden liet zien en de trots op haar producten etaleerde.

In één van de tenten werd een speciale expositie ‘Enza Zaden 75 jaar’ gepresenteerd die in co-creatie met het eventteam tot stand kwam. Producten, oude en nieuwe zadenrassen, communicatielijnen, maar ook kunstwerken van medewerkers werden hier tentoongesteld.

Bekijk de jubileumcase van Enza Zaden

#2 Laat je collega’s stralen

  • Wil je reuring in de organisatie creëren, verbinding leggen tussen verschillende vestigingen of afdelingen, of de bedrijfstrots vergroten? Zet je medewerkers dan op het podium.

Tijdens het 100-jarig bestaan van FloraHolland werden de gasten overdonderd door een kleurrijk spektakel waarin eigen FloraHolland-collega’s een bijzondere plaats op het podium kregen: een opening door een imposant gospelkoor van 100 medewerkers onder de bezielende leiding van Karin Bloemen. Na een maandenlange voorbereiding schitterden ‘The Voices of FloraHolland’ op het podium tijdens de finale.

Bekijk de jubileumcase van FloraHolland.

#3 Maak het persoonlijk

Alles wordt mooier met aandacht, dus grijp je live bijeenkomst aan om relaties of medewerkers persoonlijk te bedanken voor de samenwerking en hun inzet.

Bij het 10-jarig jubileum van het Genootschap voor Eventmanagers lag er voor iedere gast een handgeschreven briefje op het bord met een persoonlijke noot van de directeur van het Genootschap. Misschien moet je even slikken voor de tijdsinvestering, maar het levert heel veel blije gezichten op!

  • Een persoonlijk boodschap voor iedere bezoeker

Bekijk de jubileumcase van het Genootschap voor Eventmanagers.

#4 Betrek het talent van morgen

Bij het inventariseren van de doelgroepen voor je jubileumjaar denk je automatisch aan medewerkers, oud-medewerkers, relaties en prospects. Maar vergeet vooral ook niet je potentiële nieuwe aanwas: de studenten, de toekomst van je organisatie.

  • Betrek toekomstige collega's, de talenten van vandaag bij uw jubileum

Tijdens het 125-jarig jubileum van ARCADIS en KNHM werden studenten actief ingezet in de programmering van de events: de experts van nu ontmoetten de talenten van morgen. Iedere inhoudelijke bijeenkomst werd afgetrapt met een studentenwedstrijd: The Challenge. Tijdens elke editie hielden drie studententeams zich 48 uur in een villa op de hei bezig met een inhoudelijk vraagstuk dat aansloot bij belangrijke actuele thema’s.

Tijdens het slotevent, waar de belangrijke relaties van de twee bedrijven samen kwamen, kreeg het winnende studententeam van Prinses Beatrix een prijs uitgereikt: 10.000 euro en een traineeship. Hiermee hebben ARCADIS en KNHM talentvolle studenten aan zich gebonden.

Bekijk de jubileumcase van ARCADIS en KNHM.

#5 Bevorder herkenning

Maak van je gasten ambassadeurs door unieke herinneringen op te halen. Met verbroedering als resultaat.

Bij het 70-jarig lustrum van Business Universiteit Nyenrode voerden herkenning en trots de boventoon. Herkenning door het weerzien met studiegenoten, een hele lange Memorylane in het park met beelden van de afgelopen 70 jaar en oud-Nyenrodianen op het podium tijdens de opening én in de grote finale. Trots bij de opening in een op maat gemaakt spektakel op de tonen van het Nyenrode lied en bij de finale met een ‘vuurwerk’ spektakel in de vorm van indrukwekkende videomapping op het Kasteel.

Bekijk de jubileumcase van Nyenrode.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x