EvenementOrganiseren.nl

Op zoek naar een evenementenbureau?

Er zijn verschillende partijen die u in kunt schakelen voor de ondersteuning van uw evenement. Wij begrijpen dat het lastig kan zijn hier een keuze in te maken. De evenementenbureaus moeten het vaak hebben van de referenties, de aanbevelingen die opdrachtgevers uitwisselen. Maar er zijn meer zaken belangrijk bij de keuze voor het passende evenementenbureau..

Wanneer het besluit is gevallen om een organisatiebureau in te schakelen, een wijs besluit, voor de organisatie van uw evenement, staat u nog voor de lastige keus om het juiste bureau te kiezen dat bij uw bedrijf en uw doelstellingen past. In Nederland zijn inmiddels enkele honderden evenementenbureaus actief en vele bureaus die ‘ook’ live en events doen. In het huidige internettijdperk is het eenvoudig om evenementenbureaus te zoeken en te vergelijken aan de hand van cases en referenties. Wij maken voor u het onderscheid tussen 13 type bureaus, scan deze lijst en bepaal voor u zelf wat u nodig heeft voor uw evenement.

  • Let op: wij adviseren u om niet alleen een opzichzelf staand evenement te organiseren, wij adviseren u om er een traject van te maken. Met een voor- en natraject en vooral ook aan de strategische inzet van het evenement: wat moet het voor uw bedrijf opleveren binnen de complete mix van marketing- en/of communicatiemiddelen?   

evenementenbureaus nederland

Bovenstaande afbeelding geeft het aanbod aan evenementenbureau's op EvenementOrganiseren.nl aan. Hierbij gaat het om verschillende type bureau's. Er valt namelijk een onderscheid te maken, te denken aan;  
 

  • Eventmarketingbureaus - deze bureaus kunnen uw evenement perfect inpassen in uw communicatie- en marketingmix en hebben een sterk fundament in de eventbranche. Het mag geen verrassing zijn dat een diversiteit aan marketingbureaus zich bezig houden met een live component.
  • Live communicatiebureaus – een focus op het impactvol overbrengen van kennis. Veel al zie je een overlap met de eventmarketingbureaus: beide begeven zich op een strategisch niveau.
  • Organisatiebureaus - de meerwaarde van een organisatiebureau zit hem vooral in de handjes, het logistieke en creatieve deel. Ook daar binnen ontstaan specialisten, denk bijvoorbeeld aan de (technische) productiebureaus die expert zijn op het gebied van het vertalen van creatieve concepten naar technische tekeningen en haalbaarheid.
  • Bedrijfsuitjes- en feestarrangementenbureaus - evenementenbureaus gespecialiseerd in bedrijfsuitjes beschikken over kant-en-klare producten. Denk hierbij ook aan teambuilding- en outdoor/activiteitenbureaus. 
  • Freelance eventmanagers – Op alle werkvelden zijn freelancers actief. Die weer passen binnen de verschillende soorten bureaus en dus met eigen expertise. Freelancers worden ingezet om het organisatieteam binnen een bedrijf of organisatie in of aan te vullen, maar ook als externe organisatiespil, creatief conceptbedenker, strateeg, etc.
  • PR bureaus – Deze bureaus zijn van oudsher bezig met het generen van PR, mediawaarde en een handjevol heeft zich ook gespecialiseerd in live en events, bijvoorbeeld in combinatie met influencermarketing.
  • Incentivebureaus – terwijl het woord incentive gewoon beloning betekent, gaat het hier in vrijwel alle gevallen om bureaus die gespecialiseerd zijn in incentivereizen. Congresbureaus – Congresbureaus zijn veelal regiogebonden. Zij zijn de organisatiespil voor congressen in een bepaalde regio en helpen opdrachtgevers aan de juiste contacten.
  • Activatiebureaus – Het letterlijk activeren en tot leven brengen van merken en producten.
  • Reclamebureaus – Mooi om te zien dat het goodold reclamebureau inmiddels ook inziet dat binnen de reclamecampagne een live moment grote meerwaarde heeft. Daarvoor werken ze samen met bureaus uit de eventwereld of pakken het zelf op. Reclamebureaus zijn er al in alle soorten en maten, denk aan guerillamarketing of online reclame, maar bijna allemaal hebben ze raakvlakken met live.
  • Sportmarketingbureaus – Een vrij opvallende maar stevige speler als het gaat om events en live zijn de sportmarketingbureaus. Zij koppelen activaties, sponsoring en merkbelevingen aan sportevenementen en festivals.
  • Online marketingbureaus – Steeds meer wordt content van live momenten in welke vorm dan ook gebruikt om via online media tot een enorm bereik te komen, dat kan in samenspraak met online marketingbureaus.
  • Contentmarketingbureaus – Gespecialiseerd in het verspreiden van waardevolle en relevante content, stappen deze bureaus ook steeds vaker in de live momenten.
  • Mediabureaus – De mediabureaus zijn veelal verantwoordelijk voor de inkoop van media om merken en bedrijven te promoten. Steeds vaker wordt het budget ook verdeeld over. 

Bekijk hier het aanbod van eventbureaus in uw regio: Eventbureaus
Wij gaan op EvenementOrganiseren.nl een aantal bureaus per regio uitlichten, hou de website hiervoor in de gaten.