Events: Meer social, meer budget en JOMO Het toonaangevende EventMB.com publiceerde begin dit jaar de event transformation. Geen trends/ontwikkelingen dit keer, maar een heuse transformation. Deze brachten zij onder in 9 termen voor 2019. Wat valt er volgens Julius Solaris van EventMB.com onder deze transformation? Slow ticketing Weg met de early birds, of andere kortingen. We moeten meer toegevoegde waarde bieden, waarbij bezoekers zelfs meer willen betalen, dat wordt de trend. Effectieve sponsoring Creatief: sponsormomenten die door de gast gedeeld worden, waar echte engagement met het merk ontstaat. Doelgericht. Tastbaar: van exposure naar keiharde resultaten. Better safe than sorry Evenementenbeveiliging is al lang één van de meest belangrijke punten op de checklist, maar in 2019 komt daar nog een punt bij: tech beveiliging. Voorkom lekken in uw registratiesoftware of uw app. JOMO Na FOMO wordt in 2019 ‘the Joy of Missing Out’ (FOMO) een ding. Even helemaal disconnected zijn. Even de stekkers eruit. Een trend die hieruit voortvloeit is corporate wellness. Lees ook: Integreer wellness in uw evenement. Marketing budgets richting events Marketingprofessionals stappen in 2019 vol in onze branche. Dat biedt veel kansen en vooral ook meer budget. De verschuiving naar live zal daarom zeer zichtbaar zijn. Klaar voor de blockchain Eventticketing en registratie gaan meer gebruik maken van blockchain technologie. Blockchain maakt transacties veiliger en bij grotere aantallen eenvoudiger om te verwerken. Content Design Content is het vehikel waarmee en waardoor gedragsverandering tot stand kan komen. Zij die investeren in strategisch content design zullen betere resultaten behalen. Meer dan event planners Eventplanners, eventmanagers, live communicatieprofs en eventmarketers worden meer bewust van hun kracht en zullen sociaal maatschappelijk vraagstukken meer en meer gaan benoemen. Dat zal resulteren in communities die opkomen voor Vrouwen in Events, LGBT professionals in events, of denk aan de #metoo discussie etc. etc Passieve engagement Hierbij gaat het om toepassingen en tools die zonder dat het een inspanning van de gast behoeft, er toch voor zorgen dat bezoekers meer engaged zijn met het programma en het event zelf. Dus geen app met 20 schermen, maar slimme oplossingen als RFID, NFC of beacon. Lees ook: Data verzamelen op evenementen