EvenementOrganiseren.nl

5 gouden tips voor het online event en de digitale experience

The Oval Office behoort tot één van de toonaangevende bureaus in live communicatie en experience marketing. Uit de afgelopen maanden haalden zij een aantal wijze lessen, die ze graag met jou delen: 'Comprimeer, wissel af, wees gericht, embed het online event in een traject en weet dat een totaalbeleving nog belangrijker is dan ooit.'

The Oval Office, met bureaus in België, Nederland en Frankrijk, kreeg binnen de pandemie van een internationaal concern een opdracht om hun jubileum vorm te geven. Lidewij Baneke head of client services van The Oval Office legt uit:

'De pandemie dwong de hele live-wereld om anders te kijken naar het vak. Dat heeft ons uitgedaagd om scherper te zijn en precies daarom hebben we impactvolle live communicatie trajecten neer kunnen zetten. Bijvoorbeeld voor een internationaal bedrijf, dat wereldwijd haar jubileum vierde en waarvoor wij verantwoordelijk waren voor de gehele activatie: van voortraject en teasers tot live broadcast tot communicatie traject na afloop. De essentie is daarbij dat mensen meer dan ooit de behoefte hebben aan een connectie met anderen: verbinding met werkgever, collega’s, merken of partners.'

'Het karakter van de online en hybride live events die wij met The Oval Office hebben georganiseerd was anders. Het online aspect maakte dat wij nóg kritischer werden op het invulling van de experience.' Baneke deelt de gouden lessen die The Oval Office in die periode op deed:

  • De experience wordt online meer gecomprimeerd 
  • Bevat meer afwisseling (om aandacht vast te houden) 
  • Was gerichter (minder tijd vraagt om meer focus)
  • Live was vaker een onderdeel in een uitgebreider (online) communicatie traject 
  • Het neerzetten van een totaalbeleving /experience werd en is belangrijker dan ooit

>> Bekijk het volledige artikel: 
Toekomst van live communicatie: 'Merken moeten empathischer worden'
 

“De toekomst van live communicatie en experience marketing is krachtiger en breder dan ooit tevoren!”

Lidewij Baneke, The Oval Office: 'COVID-19 heeft de live- en experience marketing sector gedwongen om te vernieuwen. Met succes. De sector heeft flexibiliteit getoond en zichzelf middels virtuele en hybride events verder ontwikkeld. Breder dan ooit? Jazeker, mits de sector zichzelf blijft ontwikkelen. Krachtiger dan ooit? Dat valt nog te bezien. Na de Zoom-fatigue en het grote gemis van offline experiences gaat experience marketing zeker in 2022 een flinke vlucht nemen. Er is behoefte aan écht contact, echte interactie en het maken van herinneringen en daar is live communicatie dé manier voor. Er is echter nog altijd een gebrek aan empathie bij merken, dat ook zichtbaar is in experience marketing. Wil deze krachtiger dan ooit zijn, dan zal er beter moeten worden geluisterd naar doelgroepen en minder puur gezonden worden vanuit merken. Gericht op het maken van (opr)echte verbindingen. En dan kan de toekomst veel moois brengen.'

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x