EvenementOrganiseren.nl

10 redenen waarom een bezoeker naar uw evenement komt

Gaat u eens na.. waarom gaat u zelf naar een evenement? Grote kans dat dit is om te netwerken. Uit onderzoek blijkt namelijk dat dit de nummer 1 reden is om een event te bezoeken. Op nummer 2 staat educatie en op nummer 3 staat entertainment. Maar wat zijn de 10 redenen om een evenement te bezoeken die u nooit zal horen van uw potentiële gast?

1. Ik wil drinken, eten en feesten, gratis 

Ze zullen het u niet snel zeggen, maar bijna alle mensen schrijven zich graag in voor gratis eten, drinken en feesten...Bezuinig daarom nooit op eten en drinken en zorg dat uw feestjes gedenkwaardig zijn, op zijn minst. Zorg om die reden voor een goede cateraar voor het eten en drinken. Sommige deelnemers onthouden uw evenement door de after-party.

 

2. Ik wil niet op mijn werk zijn

Het kan voor deze gasten heel aantrekkelijk zijn om, voor goede redenen, een paar uur of zelfs paar dagen niet op het werk te hoeven zijn. Dit hoort u natuurlijk liever niet maar het is in sommige gevallen wel zo. Geef uw gasten dus afdoende redenen, zodat zij hun baas kunnen overtuigen waarom een bezoek aan het evenement van toegevoegde waarde is.

 

3. Ik wil een nieuwe locatie/bestemming ontdekken

Evenementen kunnen de mogelijkheid bieden voor uw gast om buiten hun kantoor te reizen om zo een nieuwe locatie/bestemming te ontdekken. Het onbekende te zien. Probeer daarom originele locaties en bestemmingen te boeken. Het liefst in steden, regio's of landen die niet te ver reizen zijn en biedt iets 'anders'. 

 

4. Ik weet niets over het onderwerp van uw evenement

We denken al snel dat het onderwerp van het evenement de experts en de goeroes op dat gebied trekken, maar niets is minder waar: juist de mensen die niets van het onderwerp weten komen er op af. Maar dat zullen ze u niet zo snel zeggen. Maar zelfs de experts zal uiteindelijk komen om te leren, dus is het aan u om verschillende leeromgevingen in te richten, gebaseerd op de verschillende niveaus van kennis. 

 

5. Ik ben blut

Gezien vanuit een puur zakelijk perspectief: evenementen zijn de ideale plek om contacten en klanten op te doen. Speeddates en ronde tafelsessies zijn ideaal om uw  gasten meer business te laten doen.

 

6. Mijn baas wilde dat ik ging....

Soms wordt van hogerhand het bezoek aan een event of beurs opgelegd. Richt de communicatie en marketing van uw evenement dan ook tot de bazen: en leg uit waarom het zo belangrijk is dat hun collega's erbij aanwezig zijn.

 

7. Ik wil een goodie bag

Dit klinkt vast als onzin in uw oren, maar sommige bezoekers komen echt voor de goodie bag...doe er mee wat u wilt.
Lees hier hoe u ervoor zorgt dat give aways geen wegwerpartikelen worden. 

 

8. Ik voel me eenzaam

De vraag die dan beantwoord moet worden: hoe kan uw deelnemer meer mensen ontmoeten, wellicht zij die er net zo over denken. Er van uitgaande dat uw gast zich prettig zal voelen onder gelijkgestemden, is het aan u om in veel sociale netwerken aanwezig te zijn om vandaar uit te faciliteren in het ontmoeten van de juiste en gelijkgestemde gasten.

 

9. Ik wil er even tussenuit

We hebben allemaal wel eens een break nodig. Van het leven, familiezaken, kinderen en frustraties die op welke manier dan ook met die vorige drie te maken hebben. Events zijn daarmee de ideale vlucht. Bij deze reden moet u er voor zorgen dat uw evenement plaats biedt aan fun, relaxen en plezier hebben ver van huis, om zo de batterij op te laden. Ze gaan vrolijker weer terug en zullen volgend jaar weer komen.

 

10. Ik wil geen euro uitgeven...

Zodra uw gast het kaartje eenmaal gekocht heeft, wil de meerderheid eigenlijk geen euro meer uitgeven. Bied daarom all-inclusive oplossingen aan, om ook die groep blij te houden.