EvenementOrganiseren.nl

Give aways, relatiegeschenken en goodiebags op evenementen

Een giveaway kan zorgen voor toegevoegde waarde voor uw evenement, maar kijk uit! Laat giveaways geen wegwerpartikelen worden. In dit artikel geven Euro Events B.V., IGO-Post en BagOffice hun kijk op relatiegeschenken en give aways op evenementen.

Give away moet praktisch en relevant zijn 

Waarom zou je eigenlijk giveaways inzetten op uw evenement? De redenen hiervoor zijn logisch en de effecten al regelmatig onderzocht en bewezen. Zo zorgt een mooie giveaway voor meer waardering van bezoekers en verhoogt het de loyaliteit richting je merk of bedrijf. Ook stimuleert het een goede naamsbekendheid, giveaways worden immers vaak nog lang bewaard en gebruikt. Goede giveaways hebben dus een duidelijk effect op bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat het een giveaway is die men bewaard en gebruikt?

  • Kies een praktisch item

Kies een item dat men direct kan gebruiken. Denk aan een zonnebril of pet. Of een herbruikbaar flesje dat men op de dag zelf kan vullen met water. Een tas is ook zo'n item. Handig voor op de dag zelf, om alles in te bewaren. Maar het liefst wel een degelijk exemplaar, zodat bezoekers de tas ook na het evenement blijven gebruiken. Een ander product dat vaak gebruikt wordt is de lanyard, met daaraan de toegangspas of badge. Praktisch op de dag zelf, en handig om later sleutels aan te hangen.

  • Zorg voor relevantie en gemak

Vaak deel je informatie of kennis op een evenement. Denk aan de presentaties of productinformatie over het nieuwste assortiment. Het is handig als er schrijfwaar voor handen is om aantekeningen te maken. Maar nog gemakkelijker én relevanter maakt je het door bijvoorbeeld USB-sticks of geheugenkaarten voorzien van al deze info, kant-en-klaar uit te delen aan bezoekers. Dit kan meteen een mooie manier van leadgeneratie zijn. Men is immers dol op gemak en geeft daarvoor in ruil vaak makkelijk gegevens/visitekaartjes af.
 


Tailor made goodie bags

'De trend is de afgelopen jaren al ingezet, maar zal in 2017 meer zichtbaar worden. Als event moet je je tegenwoordig onderscheiden om ervoor te zorgen dat de bezoeker voor jou kiest i.p.v. voor de vele andere events.'

'Hoe doe je dat nou?

  1. Ken je bezoeker en weet waar zijn/haar behoefte ligt op het moment dat jij ze wil binden middels een geschenk.
  2. Zet de bezoeker op de eerste plaats en bedank hem/haar voor hun stralende aanwezigheid. 

Al deze belangrijke elementen brengen wij samen in onze goodiebags. Dus tailor made goodiebags met een inhoud en uitstraling helemaal afgestemd op de doelgroep, het event én het moment, dat is waar je jouw belangrijke gasten écht meer verrast', aldus Marjolijn Franken, BagOffice (zie foto)
 


Relatiegeschenk zeer populair op beurzen en evenementen

Relatiegeschenken en promotionele artikelen worden ingezet voor de meest uiteenlopende doelen; om naamsbekendheid te vergroten of loyaliteit te stimuleren. 'Wij hebben aan al onze klanten gevraagd waarom ze relatiegeschenken bij ons kochten. De op een na meest genoemde reden is voor promotie op beurzen en evenementen. Daarnaast blijkt uit Brits onderzoek dat ruim 80% van de beursbezoekers een cadeautje verwacht', aldus Ron Boer, commercieel directeur IGO-POST.

Verlengstuk van het evenement
Promotionele artikelen en relatiegeschenken kunnen uitstekend ingezet worden bij de voorbereiding of uitvoering van een evenement.

  • Zo kan een gift meegestuurd worden met de uitnodiging; een bobbel in de envelop maakt nieuwsgierig en een mailing daardoor twee keer zo succesvol.
     
  • Wilt u ook na het evenement aandacht voor uw bedrijf of product? Geef een goodiebag weg met informatie én een leuke gadget of giveaway. De gift zorgt voor een blijvende impact', licht Ron Boer toe.

De kracht van geven
'IGO-POST gelooft dat ‘The Experience of Giving!’ relaties bouwt en verstrekt. Relatiegeschenken zijn een positieve vorm van reclame, want wie vindt het nou niet leuk om en cadeautje te krijgen? Een passend cadeau wordt maanden en soms zelfs jaren bewaard. Zo kunt u dus eenvoudig de impact van het evenement vergroten.