EvenementOrganiseren.nl

Zo verhoog je de opkomst op jouw evenement

Tijdens The Next Event op 18 september in Rijswijk ben jij als opdrachtgever welkom om kennis te vergaren over alle noviteiten, wetenswaardigheden binnen de evenementenbranche. 1 van de podia op dit evenement staat in het teken van: de praktische input voor events. Hier leer je onder andere hoe jij kunt zorgen dat jouw event ook uitverkocht is.

Nooit meer een lege zaal.
Spreker Hans Groen ( GM at Theatercolleges BV and author of 'Volle Zalen' ) deelt in zijn sessie:  Nooit meer een lege zaal, alle tools om te zorgen voor een uitverkocht evenement. Aan de hand van inspirerende cases als de musicals De Marathon en Soldaat van Oranje (al negen jaar uitverkocht), de seminars met Johan Cruijff en president Obama en de innovatieve ideeën van André Rieu deelt Hans Groen de beste learnings.  Het vullen van een seminarzaal is Hans Groen niet vreemd. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring in het organiseren van seminars, masterclasses en collegereeksen. Daarnaast organiseert hij theatercolleges: kennisbites in het theater. 
 

Eén voorproefje van zijn lezing: 
De remedie tegen een lege zaal
Ondanks de moordende concurrentie op de evenementenmarkt zijn er ook zalen die wél tot de laatste stoel vol zitten. Waarbij er zelfs meer geïnteresseerden dan stoelen zijn. Hoe zorg je er nu voor dat jouw event ook drukbezocht wordt? Door in de eerste plaats te beseffen dat het vullen van zalen een vak is, en geen bijzaak. Door vervolgens rekening te houden met de succesfactoren die een rol spelen:
Hebben mensen überhaupt wel volle zalen gehoord van jouw evenement?
Weten ze wel dat het plaatsvindt en wanneer?
Is de prijs te hoog of misschien juist te laag?
Is het idee krakkemikkig?
Is de timing ongelukkig?
Rammelt de promotie?
Heb je de verkeerde sprekers of acteurs? 
Is de locatie onbereikbaar, of saai? 
Weet je niet de juiste snaar te raken?

Het zijn allemaal factoren die het succes van een event bepalen. Dit boek is een remedie tegen een lege zaal. De lezing en het boek van Hans Groen helpen jou de zaal te vullen door op al die belangrijke factoren in te gaan. Volle conferentiezalen, cinema’s, theaters, kerken en popzalen. Daar doen we het voor. Je zou dit zelfs nog kunnen doortrekken naar restaurants, naar vliegtuigen of naar sportwedstrijden. Dat maakt deze materie zo verschrikkelijk interessant, maar ook lastig in te kaderen. Het is een erg breed thema waarbij er een grens getrokken moet worden. Amerikanen hebben het over ‘butts in seats’, billen in stoelen. Dat is een mooie scheidslijn. Dit boek beperkt zich tot congreszalen, muziekpodia, bioscopen en theaters.

 

Wil je alle stoelen gevuld hebben? Denk aan deze succesfactoren:
1 Een briljant idee
2 Wel of geen grote naam
3 Een uitgebalanceerd programma
4 De perfecte locatie
5 Een slimme prijsstrategie
6 Een sterke marketingcampagne
7 Het fenomeen uitverkocht en continuïteit
8 Innovatie

 

Geinteresseerd geraakt? Woon de lezing van Hans bij tijdens The Next Event van 11:00 - 11:45 uur. Gratis toegankelijk voor opdrachtgevers van events. 

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x