EvenementOrganiseren.nl

Livestream locatie: verleiden, spreiden en effectief blijven

Door TOBACCO - Events & Livestream Studios Amsterdam
Wil je een livestream event organiseren? Kies dan voor de verleiding met de juiste locatie en maak werk van je promotie.

Waar zakelijk Nederland al wel achter is als het om online events en het organiseren van livestream events gaat: goedkoop is duurkoop. Als organisator kom je niet meer weg met een goedkoop saai studiootje op een achteraf van een industrietrerrein. De potentiële deelnemer wil van begin tot eind verleid blijven en bij het daarwerkelijk live gaan van het livestream event moet het blijven boeien.

De eventorganisatie moet nu echt rekening houden met het kritische oog en smaak van de kijker door in eerste instantie te kiezen voor een eventlocatie met een bepaalde creatieve uitstraling en dito eventmanager die ervaring heeft van een aantal zaken:

  • hoe krijg ik zoveel mogelijk actieve deelnemers bij het event
  • hoe zorg ik ervoor dat ze geboeid blijven
  • hoe creëer ik de juiste setting voor de perfecte sfeer
  • hoe behaal ik voor mijn opdrachtgever de hoogste effectiviteit

In feite zijn dit ook dezelfde prioriteiten als bij die een live event en daarom kan een opdrachtgever het beste kiezen voor:

  • de locatie, uiteraard met de bijpassende studio, die daar het meest creatief mee omgaat, ook als het om live streaming gaat.
  • de locatie met referenties en ervaringen van het afgelopen Corona-jaar
  • de locatie waarbij gewerkt wordt met één contactpersoon die overzicht heeft over de voortgang van het evenement als ook voldoende kennis heeft van de technische faciliteiten
  • de locatie die voor de potentiële kijker en deelnemer al een positief en ervaren imago heeft opgebouwd als het gaat om het organiseren van creatieve evenementen.

En dan nog dit: spread the news

Om zoveel mogelijk kijkers te verleiden deel te nemen aan een livestream is het belangrijk ook in aanloop naar het event deelnemers te verrassen met toevoegingen aan het programma. Dat mag best weken in beslag nemen. Spreid je nieuws en geef niet alles tegelijk weg:

  • Kom om de zoveel dagen met een verrassende spreker
  • Kondig een spelelement op het event aan
  • Stuur de aangemelde een leuke gimmick voor tijdens het event. 
  • Ook culinaire eventboxen (alleen) met een hoge kwaliteit die in het late voortraject als verrassing worden opgestuurd scoren hoog. 

Veel plezier en graag tot in Amsterdam!

Tip: lees ook deze artikelen

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x