EvenementOrganiseren.nl

Inspiratie: Innovaties voor evenementen

Er worden continu nieuwe producten en diensten ontwikkeld, vanuit EvenementOrganiseren.nl en Eventbranche.nl zien wij continu innovaties langskomen. Graag delen wij deze nieuwigheden met jullie. Als het er al is, dan is het eigenlijk niet meer nieuw merkte laatst iemand op. Daar is niks aan gelogen maar deze vernieuwende producten/diensten kunnen wel iets extra's aan uw evenement toevoegen. Doe ermee wat je wil: deze 8 eventinnovaties..

The Piano Bar
Deze unieke vleugel is een muzikale invulling voor uw evenement. In dit geval een bar en podium in één. Terwijl je luistert naar nummers van Frank Sinatra, The Beatles, Pharell Williams of Ramses Shaffy worden de lekkerste drankjes voor je bereid. Een totaalconcept van live muziek en hospitality. Een echte blikvanger tijdens zakelijke evenementen en festivals. The Piano Bar is in te zetten op elke gewenste locatie en ook geschikt voor (buiten) events.

Kukki: s ’werelds eerste cocktail met ijs in een flesje
De cocktails van kukki zijn een ware innovatie in de gastronomische industrie. Kukki zijn unieke drankjes met alcohol, ijs en fruit in een flesje. Een vernieuwend onderdeel van uw eventcatering wellicht? De cocktails zijn er in vijf smaken; lactose- en glutenvrij en bovendien helemaal vegan. Middels de kukki machine zijn de cocktails in 30 seconden klaar om ijskoud te serveren. 


Chüne: muzikale crowdshaping
Chüne is een intelligente digitale jukebox die muzieklijsten van locaties aanpast aan de muzieksmaak van de aanwezige personen. Wanneer bezoekers inchecken via o.a. social media, worden muzieklijsten automatisch geïmporteerd in het systeem van de locatie. De locatie in kwestie gebruikt een NFC apparaat, die door ontvangst van deze data een mix maakt van verschillende muziekstijlen. Een optie als u niet voor een andere muzikale invulling van uw evenement wil gaan, zoals live muziek in de vorm van een band of een dj. 

Brommerbios
Een bioscoop op wielen, dat is de Brommerbios! In samenwerking met jonge filmmakers worden filmavonden op maat, op de mooiste locaties georganiseerd. Natuurlijk is deze ook voor bedrijven te huren. Groot genoeg voor 100 personen dus zeer geschikt als eyecatcher op een bedrijfsfestival, seminar, tijdens workshops of vergaderingen. De Brommerbios kan zowel binnen als buiten geplaatst worden.

KebaQ: Augmented reality food app voor cateraars en restaurants
De nieuwe augmented reality applicatie KebaQ is letterlijk sales zonder drempels. Foodmerken en restaurants kunnen met de applicatie gerechten virtueel laten zien. Al scrollend door het menu zie je het gerecht, nog voordat je het bestelt, al virtueel op je bord. Niet alleen handig voor horecagelegenheden maar ook voor eventcateraars die bijvoorbeeld hun foodconcept moeten pitchen bij een opdrachtgever

Suittruck: reizende maatpakken voor iedere gelegenheid
event pak op maatHeb je een netwerkevent, awardshow of productpresentatie maar geen tijd om langs de winkel te gaan voor een mooi pak? Suittruck is een rijdende paskamer met een breed assortiment aan pakken die bedrijven en particulieren de mogelijkheid geeft om, op ieder gewenst moment, een mooi pak samen te stellen. Onder het genot van een kop koffie word je opgemeten en vervolgens stel je het gewenste kledingstuk samen. Als alles naar wens is, sta je binnen enkele minuten weer buiten. Misschien ook interessant om uw werknemers aan te bieden voor het personeelsevenement of congres? 
 

Flapit: realtime interactieve social media teller
Sta je binnenkort op een beurs of evenement en wil je je naamsbekendheid een boost geven? Verbind je bezoekers dan met je merk door gebruik te maken van FlapIt. Naast het tellen van het aantal social media volgers telt deze gadget ook het aantal check-ins met de bijbehorende Swarm-app. Zo kun je dus makkelijk een (win)actie koppelen aan de FlapIt. Hoe dan? Laat bezoekers inchecken via de app, wacht tot de FlapIt deze checkin optelt en geef bijvoorbeeld een kortingsvoucher, gadget of goodie weg.

 

Squeeze Music: muziek ‘proeven’ op basis van emoties
Squeeze Music is de eerste jukebox wereldwijd waarbij je muziek kunt ‘proeven’. Hoe het werkt? Kies je favoriete nummer; het apparaat analyseert vervolgens de muziektonen op emoties. Op basis van die emoties mixt het apparaat je drankje. Zo smaken vrolijke nummers bijvoorbeeld zoet, en verdrietige nummers een beetje bitter. Het bedrijf is inmiddels bezig met het testen van meerdere smaken. In de toekomst kunnen we gasten op evenementen dus een drankje serveren op basis van hun favoriete nummer!



Duurzame rietjes tegen plastic vervuiling op events
Binnen de evenementenbranche kan je op verschillende vlakken rekening houden met reductie van het plasticafval.  Zo maakt het bedrijf Loliware eetbare rietjes; gemaakt van een nieuw soort materiaal van zeewier. Het materiaal breekt net zo makkelijk als een bananenschil af in de natuur. Eerder kwamen zij ook al met eetbare bekers. Leuk detail: de smaak van het rietje kan worden aangepast aan de smaak van het drankje. Denk bijvoorbeeld aan vanille of aardbei. Een anderen mogelijkheid zijn rietjes van, u raadt het al…riet. Straw by Straw, een bedrijf uit Nederland, produceert deze eco-vriendelijke rietjes. Deze rietjes zijn ook 100% afbreekbaar en mooi om te zien.

De geautomatiseerde gesprekspartner; chatbot Evorus
De chatbots van de afgelopen jaren, zoals Apple’s Siri, geven lang niet altijd het juiste antwoord op vragen. Chatbot Evorus gaat hier echter verandering in brengen en zal de middenweg worden tussen de kennis van mens en computers. Evorus bestaat namelijk niet uit één chatbot maar een verzameling bots. De bots leveren een aantal antwoorden op een bepaalde vraag, vervolgens wordt er door medewerkers en door de bots gestemd op het best passende antwoord. Dit levert in de meeste gevallen een passend antwoord op. Hoofdonderzoeker professor Jeff Bigham zegt hierover: ‘Met Evorus hebben we een goede plek veroverd in de samenwerking tussen de machine en de menigte.’