EvenementOrganiseren.nl

Inspiratie: Evenementen met educatie en training als doel

Wat is nieuw als het gaat om evenementen waarbij educatie en training een rol spelen? Op het podium van de Best of Event Awards in Milaan 2019 werden 3 cases met een prijs beloond. Wat kunnen we leren van deze evenementen?

Nummer 1: Adidas Run for the Oceans Barcelona     |    Klant: Adidas  |  Nationaliteit: Spanje   |     Bureau: MKTG

Over het evenement:
Run For The Oceans Barcelona was een publiekelijk evenement om mensen van alle leeftijden bewust te maken en te informeren over het probleem van plastic vervuiling van de zee. En hen tegelijkertijd in staat stellen om actie te ondernemen door te rennen.
 

Wat kunnen we leren van deze case?
Het sportmerk wilde het plasticvervuiling probleem in de Middellandse Zee aan de kaart brengen. Het evenement vond plaats in Barcelona, een belangrijke toeristische hotspot en 1 van de grootste havens in de regio.  De wedstrijd vond plaats langs de kust.
-Actie v.s. kennis vergaren
Om het evenement contextueel relevant te maken, hebben ze een locatie opgezet waar in de loop van de week seminars, workshops, wetenschappelijke masterclasses en sporttrainingen georganiseerd werden.
-Voer de boodschap door in het hele concept
Deze ‘hub’ waar de kennis werd gedeeld was gemaakt van gerenoveerde zeecontainers, zonne-energie en milieuvriendelijke materialen. Dit droeg bij aan het ??100% duurzaam maken van het evenement.

Daarnaast werd een 7KM race georganiseerd, waarbij voor elke kilometer $ 1 werd opgehaald. De kilometers werden bijgehouden op de app van Adidas, de Runtastic-app.
Om nog meer ‘awareness’ te creeeren werd het evenement afgesloten door een liveconcert, waarbij Macaco, een beroemde Spaanse zanger en milieuactivist, het evenement op een hoogtepunt sloot en de boodschap verspreidde. 



 

Nummer 2: SAP Summer Studio “It’s Data!”    |    Klant:  SAP  CIS     | Nationaliteit:   Rusland  |   Bureau:  ARS Communications
 

Over het evenement:
Voor het bedrijf SAP CIS werden 5 online shows over het onderwerp 'Data-driven enterprise', gehouden in de zomer van 2019. Elke uitzending duurde 2 uur en bevatte een live discussie en opgenomen materiaal om diep in technologie te duiken.
 

Wat kunnen we leren van deze case?
-Niet alles hoeft live te zijn voor échte impact

In een video kan echt een statement gemaakt worden, een boodschap overgebracht worden.De kracht hiervan zit in een goede voorbereiding. Tijdens de 5-delige serie aan evenementen die werden opgenomen werd elke week gericht op een ander publiek:  IT, Supply Chain, CEO, HR, Marketing

-Maak de inhoud voor iedereen begrijpelijk voor een groter bereik
Ze gebruikten een star-guest, namelijk een beroemde Russische stand-up actrice Alla Mikheeva - om het onderwerp "in eenvoudige woorden" uit te leggen en een breder publiek aan te trekken.

We gebruikten interactieve technologieën om zowel met online publiek als offline deelnemers in de studio te communiceren. Met behulp van online uitbreiding naar het offline format zijn ze erin geslaagd om een zeer breed publiek te bereiken. 



 

Nummer 2:   Pasta World Championship 2018    | Klant:  Barilla s.p.a  | Nationaliteit:  Italië  | Bureau:  Adverteam s.r.l.

Over het evenement: 
18 jonge chef-koks van over de hele wereld daagden zichzelf uit met Mastery Challenges om hun kookvaardigheden te testen en auteursgerechten te maken die het culinaire thema Eat Positive belichamen. Het evenement was gericht op een vreugdevolle, evenwichtige en voedzame manier van eten met hoogwaardige ingrediënten en, verrijkt door lezingen en uitvoeringen, bood nieuwe perspectieven voor een duurzaam dieet.


Wat kunnen we leren van deze case? 
- Combineer kennis/training met fun en competitie
18 jonge koks van over de hele wereld daagden zichzelf uit met "Mastery Challenges" om hun kookvaardigheden te testen en auteursgerechten te maken die het culinaire thema Eat Positive belichamen. Dit thema wilde vertellen dat eten, naast noodzakelijk zijn, vooral een bron van plezier is. Na de laatste ronde van uitdagingen Mastery Challenges, werd een van de 18 koks uitgeroepen tot Barilla Pasta World Champion 2018.

- Meer mediawaarde door bekende jury 
Toonaangevende persoonlijkheden uit de wereld van Food vormden de jury; drie Michelin-sterrenchefs: Lorenzo Cogo, Viviana Varese, Luigi Taglienti en, voor de finale “Masters of Mastery” Davide Oldani. Er waren ook internationale opinieleiders zoals Holger stromberg, Brittany Wright en Filippa Lagerbäck.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x