EvenementOrganiseren.nl

EventTrends2023: Digitaal en experience een droomhuwelijk

Zoals ieder jaar presenteren de collega's van EventBranche.nl de belangrijkste trends en ontwikkelingen die invloed hebben events, live communicatie en experience marketing in het komende jaar. In #EventTrends2023 beschrijven onze redactie-collega's van EventBranche.nl de 5 belangrijkste ontwikkelingen voor jouw events in 2023. DigiEx vertaalt het huwelijk tussen digitaal en experience in de praktijk.

Covid duwde de branche van live communicatie en experience marketing in een stoot naar de online wereld. Waar in het pre-coronatijdperk er regelmatig en zeer succesvol de liefde meer dan eens bedreven werd tussen de digital marketeer en de experience marketeer, ontstond nu in no time een nog veel hechter droomhuwelijk. En richting 2023 valt alles op z’n plek: het jaar van LIVE CONTACT is namelijk ook het jaar van DigiEx: digitaal gemixt met experience marketing in optima forma.

Digitale marketing heeft experience marketing nodig en experience marketing wordt vele malen effectiever en impactvoller door slim gebruik te maken van alle online en digitale mogelijkheden

Vrijdag 23 december om 11.00 uur kun je de persconferentie rondom de #EventTrends2023 op EventBranche.nl volgen. Dan aandacht voor de 5 hoofdtrends, vertaald naar tientallen praktische hapklare trends en ontwikkelingen én voorbeeldcases én als klap op de vuurpijl de mogelijkheid om het complete overzicht in online magazine te downloaden.

Nu alvast 1 van de 6 praktische tips, trends en houvast om jouw DigiEx stappen te zetten:

  • Apps en Tools de 2023 kickstart

Er werd altijd al gezegd: digitaal is alles mogelijk, maar in 2023 wordt dat ook daadwerkelijk de waarheid. En we kunnen hier wel een paar voorbeelden geven zoals ticketingapps die complete communicatie en marketing op zich nemen; tools die voor oprechte en slimme interactie zorgen; tools die van jouw event complete communities maakt; etc etc, maar veel belangrijker: alles kan, just do it. En wie zijn oor te luister legt bij de nieuwe generatie die weet: push het niet, bied het aan en als er meerwaarde is van het gebruik, dan gaan 'we' het echt wel inzetten en willen we ook wel data achterlaten om onze beleving nog persoonlijker te maken met digitale hulp.

Kijk de complete persconferentie terug:

Tip: lees ook deze artikelen

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x