EvenementOrganiseren.nl

Wat kan een entertainmentbureau voor u betekenen?

Een entertainmentbureau is voor u als evenementenorganisator veel meer dan een boekingskantoor van de gewenste acts of artiesten. Een goed evemementenbureau kan qua entertaiment op uw evenement een perfecte sparringspartner en meer zijn voor de organisatie van uw event. Evenementorganiseren.nl sprak met één van de groote entertainmentbureaus voor de zakelijke evenementenmarkt, AT Bookings.
  • Weet wie welke hit heeft en of het past op uw evenement

‘Entertainment is vrijwel altijd onderhevig aan trends en ontwikkelingen doordat vooral muziek steeds evolueert. Acts / artiesten met hits zijn vaak populair en daardoor bijna automatisch een trend. Hiervoor moet je als agency ook volledig op de hoogte zijn van de laatste ontwikkeling, continu de gehele entertainmentmarkt volgen en kenniscentrum zijn voor je opdrachtgevers. Actuele kennis hebben, overbrengen, adviseren en toepassen’, vat Bjorn Pinas de praktijk en de kracht van AT Bookings samen.

  • De artiest als proMOTOR van uw evenement

‘Een andere ontwikkeling is dat het openen van het netwerk / community van de act / artiest een belangrijke aanvulling kan zijn voor de klant. De promotie van een event / product / dienstverlening wordt óók door de betreffende act / artiest gedeeld. Re-tweeten, reposten of posts / tweets op maat is daarbij denkbaar’, legt Pinas een variant op de spreker die mee promoot, bloot.

‘Ook technologie speelt een belangrijke rol. Zo wordt, ook voor besloten events, steeds vaker gebruik gemaakt van de zogenoemde shout-out video’s. De act / artiest neemt een korte aankondigingsclip (kan al met een goeie smartphone) op om ’t specifieke item te promoten waardoor de uitnodiging / adressering richting publiek / doelgroep zeer persoonlijk wordt.’ En daarmee blijkt dus ook de artiest een belangrijke rol te kunnen spelen in het voortraject en het optimale registratietraject. ‘Wij als agency maar ook de artiest denkt hierbij graag mee met opdrachtgevers en is bereid hiervoor extra inspanningen te leveren naast het optreden op het event zelf.’

Volgens Pinas zorgt een goed entertainmentbureau voor:

  1. Het creëren van meerwaarde
  2. Tijd nemen voor identificeren event (gelegenheid, doelgroep), advies op maat door mee te denken zonder beperkingen
  3. Het aanbieden en samenbrengen van unieke (artiesten) formaties / initiatieven
  4. Netwerken verbinden door inzet Social Media van klant als acts / artiest
  5. Slimme producties aanbieden; 1 vorm bedenken die gebruikt kan worden door meerdere acts. 

>> Entertainment op uw event: stel uzelf deze vragen

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x