EvenementOrganiseren.nl

Unox durft het aan: de Nieuwjaarsduik in een soepblik

Het sponsoren van evenementen is al vele jaren een gewild project voor veel merken en bedrijven. Misschien wel het beste en meest succesvolle sponsoringproject, is Unox die de naam verbond aan de Nieuwjaarsduik in Scheveningen. Maar het kan nu niet doorgaan, omdenken dus!

In deze COVID-19 periode moet je als bedrijf, merk of organisatie jouw marketing en communicatie letterlijk de woonkamer inbrengen. Soms denk je daarbij: dat kan voor mij niet. Maar als je zelfs de Nieuwjaarsduik naar de woonkamer kunt brengen, dan kan het met ieder evenement.

Het idee van Unox is om een ieder die wil deelnemen aan de thuisduik een soepblik met zeewater op te sturen. Zodat ze zich thuis kunnen 'bewateren' met zeewater.  'De Unox Nieuwjaarsduik is niet weg te denken bij de start van het nieuwe jaar', zegt Esther van Spronsen van Unox tegen Omroep West. 'We denken dat iedereen graag 2020 van zich wil afspoelen om met een frisse blik 2021 te beginnen.'

Reclamebureau Being There bedacht het concept. ‘Als de mensen niet naar de zee mogen komen, brengen we de zee gewoon naar de mensen. Met de Nieuwjaarsduik uit Blik hebben we een mooi alternatief. Hopelijk wordt het net zo leuk!,’ zegt Alex Schuttert van de Stichting Nieuwjaarsduiken Nederland, organisator.

Naschrift:
Dat durf en omdenken in deze tijd geen windeieren legt, blijkt ook weer uit deze actie. Dit staat inmiddels op de website van de Unox Nieuwjaarsduik: 'Het enthousiasme van Nederland over de blikken met écht Noordzeewater heeft ons compleet verrast. Toch kan je ook zonder onze blikken heel goed je eigen Nieuwjaarsduik uit blik organiseren.'

Tip: lees ook deze artikelen

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x