EvenementOrganiseren.nl

Hoe jouw bedrijfsfeest van grote impact is voor het bedrijf

Bedrijfsfeesten zijn een traditioneel onderdeel van de diverse events, live momenten en experience die een bedrijf organiseert. En eerlijk is eerlijk, vaak is het gewoon voor de gezelligheid. Natuurlijk is het doel bedanken, of teambuilding of misschien zelfs loyaliteit, maar wat als het bedrijfsfeest een grote impact heeft op de toekomst van jouw bedrijf. Bekijk dit voorbeeld en leer een gouden les.

Een Gouden Giraffe-les om precies te zijn, want dit evenement van C&A won ooit een Gouden Giraffe Event Award. Waarom? Omdat het concept niet eens zo veel meer budget opslokte, maar wel opeens van een feestje een ongelooflijk belangrijk traject maakte voor het kledingbedrijf.

Wat we van deze case leren?

Er zijn niet zo veel bedrijven die geen jaarlijks feestje of borrelmoment hebben. Maar wat een slimme zet, om ruim voor het event alle medewerkers, in dit geval alle vestigingen, te activeren: welk idee zou jij willen ontwikkelen om jouw werk, het bezoek van de gast of het bedrijf in het algemeen te verbeteren? In de maanden voor het evenement gingen complete teams samen nadenken en ontwikkelden tientallen ideeen. Op het 'feestelijke event' zelf werden de ideeen aan alle collega's en het MT gepresenteerd. Vele van die ideeen zijn inmiddels onderdeel van de bedrijfsuitvoering.


Hieronder vind je de feiten en cijfers van het evenement, inclusief een video van het event en een interview met de organisatoren.

C&A:
hoe een bedrijfsfeest voor grote waarde werd

Doelstelling van het evenement:
Het vieren van het verleden en het verrijken van de toekomst met een programma waarbij team en trots centraal moesten staan.

Achtergrond informatie van de case:
Hoe zien C&A medewerkers de toekomst van hun bedrijf, de branche in de veranderende wereld? Hoe kunnen zij als C&A daarop passende antwoorden geven zodat (nieuwe) klanten hen steeds vaker weten te vinden? Deze vraag stelden zij aan hun personeel om tot ideeën te komen om de eigen toekomst en die van de klanten te verrijken. Een traject van enkele maanden waarbij alle filialen en andere functionele teams van de hele organisatie - onder leiding van hun leidinggevenden - ideeën mochten bedenken en insturen, verdeeld over 5 categorieën. De ideeën dienden bij te dragen aan de verdere innovatie, ontwikkeling en groei van de eigen organisatie. De beste ideeën werden beloond met een prijs.

Het resultaat:
60% van alle ideeën verder onderzocht en uitgewerkt. 20% is al op grote schaal geïmplementeerd.

Tip: lees ook deze artikelen

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x