
Selfiespot
Het is niet heel moeilijk om een selfie te faciliteren. Heeft u op uw event een prachtige plek, die voor u interessant is om 'verspreid' te worden, richt dan gewoon een selfiespot in. U zult zien dat, met een beetje begeleiding, uw gasten selfies verspreiden in de 'context' die u gekozen heeft.
BN'er briefen
Door vooraf afspraken te maken met uw artiest of de spreker dat het voor uw gasten mogelijk is om een selfie te maken voor bijvoorbeeld een logowand, zult u zien dat er een reeks aan 'gebrande' foto's van uw event de social media kanalen zullen bestormen. BN'ers doen het nou eenmaal heel goed op selfies en wat zou het dan mooi en slim zijn, als u daar bijvoorbeeld de sponsorwand als decor voor gebruikt. IJsbreken, laat de BN'er het aankondigen en zelf de selfies nemen met de telefoon van uw gast...
Panorama selfie
Een echte selfietool: Panora.me dit systeem zorgt er voor dat een selfie genomen op een vooraf bepaalde plek op uw evenement, met een tweede panoramacamera op afstand, online van een selfie verandert in een panorama afbeelding.
Selfie gamification
"Om voor zoveel mogelijk selfies te zorgen, als promo voor uw evenement is een spelvorm prima in te voeren. De mooiste selfie, de selfie met de meeste likes of retweets krijgt een prijs. Niets mis mee en indien goed gecommuniceerd, een prima aanzet om zo veel mogelijk selfies te laten nemen." (Sjoerd Weikamp, EventBranche.nl)
De 3d selfie
Ok, uw gast moet er een hele bijzondere booth voor binnenlopen, maar dan krijgt uw gast ook wat. Met diverse camera's wordt er een 360 graden selfie gemaakt, waarmee enkele weken later een 3d poppetje van uw gast gemaakt wordt.

Selfie fotoframe
Het is zo makkelijk maar denk er maar eens aan: het 2d fotoframe. U kent het wel fotomarketing op evenementen, bedrijfsuitjes of bedrijfsfeesten: foto's of polaroids waarbij er software is om heel eenvoudig logo's, hashtags of eventnaam op het frame ingevoerd kan worden. Maar hoe doe je dat bij selfies. Heel simpel: leg in de locatie 2d selfieframes:
Bron: Pinterest

'De fotografen deelden met het maken van de foto’s kaartjes uit waarop een #hashtag en email adres stond waarnaar bezoekers gedurende het hele evenement nog hun eigen selfies konden sturen. Zo bleven hun SANfie’s bij onze social kiosk binnenkomen en konden daar met het fotoframe geprint en online gedeeld worden. Een geslaagde actie, de SANfie’s bleven de hele avond bij onze social kiosk computer binnenkomen en werden volop geprint en gedeeld.'