
Dit zijn de belangrijkste ontwikkelingen in de wereld van evenementenlocaties:
1. Duurzaamheid bij eventlocaties
2. De innovatie kracht van een evenementenlocatie
3. Online en digitaal ontzorgen
4. Online, hybride én LIVE
De evenementenlocatie-experts van Next Venue geven tekst en uitleg bij deze vier hoofdontwikkelingen, waar eigenlijk iedere locatie op moet kunnen springen.
1. Duurzaamheid bij eventlocaties
Er is geen bedrijf, merk, overheidsinstelling of andere organisatie die NIET in zijn of haar missie en visie spreekt over duurzaamheid. Zodra een bedrijf of merk dan een live event organiseert, dan is dat de uitgelezen kans om te laten zien, voelen en beleven welke duurzame keuzes worden gemaakt. Daar moeten evenementenlocaties in mee. "Next Venue is de duurzame koers niet alleen al veel eerder gaan varen, het zit inmiddels ook echt in het DNA van onze locaties en onze medewerkers."
2. De innovatiekracht van een eventlocatie
Wie niet innoveert staat stil en wie stil staat, ligt al snel achter. In de wereld van live communicatie en marketing evenementen zijn zo ongelooflijk veel innovatieve mogelijkheden, tools en applicaties dat ook locaties hier in mee moeten. Zeker bij innovaties die de live ontmoeting, het live moment, nog krachtiger maken. "Zo hebben wij geinvesteerd in alle online en hybride oplossingen, die niet alleen tijdens, maar zeker ook in het voor- en natraject een grote rol kunnen spelen."

3. Online en digitaal ontzorgen
Nederland kent duizenden locaties. Een aantal daarvan bevindt zich in de eredivisie van locatieland. Een service die daar bijhoort, is ontzorgen. Dat gaat allang niet meer om het prettige locatie-gesprek op locatie, maar zeker ook om het volledig ontlasten van de opdrachtgever. "Next Venue locaties hebben niet alleen een compleet pakket aan audiovisuele middelen, lokale foodconcepten en getraind horecapersoneel, maar juist ook online ontzorgen wij. Denk bijvoorbeeld aan de locatiezoeker én onze online offertetool."

4. Online, hybride én LIVE
2023 is het jaar waar het besef volledig is doorgedrongen: live communicatie en zakelijke evenementen zijn niet alleen maar events waar je personen fysiek bij elkaar brengt. Nee, ons pallet is veel breder geworden. Ook online events of hybride oplossingen hebben grote kracht. Zowel als invulling van het event, maar juist ook in voor- en natrajecten. "Tijdens corona hebben we veel geleerd en veel geïnvesteerd in online en hybride oplossingen. Die kunnen wij nog altijd aanbieden."
