
Het klinkt zo eenvoudig. Het klinkt misschien zelfs wel oudbollig: aandacht als het nieuwe goud. Maar dat Aandacht in de Big Five staat voor 2023 heeft wel degelijk een goed onderbouwde reden. De consument is namelijk totaal veranderd. Dus jouw gast of bezoeker ook. De ontwikkelingen van Aandacht als het nieuwe goud voor ieder evenement, ieder live contact moment, kun je in grote lijnen in tweeen delen: aandacht in lijn met hospitality en het VIP-gevoel én aandacht gebaseerd op input, crowdsourcing, gehoord worden en zelf mogen beslissen en kiezen.
Vrijdag 23 december om 11.00 uur kun je de persconferentie rondom de #EventTrends2023 op EventBranche.nl volgen. Dan aandacht voor de 5 hoofdtrends, vertaald naar tientallen praktische hapklare trends en ontwikkelingen én voorbeeldcases én als klap op de vuurpijl de mogelijkheid om het complete overzicht in online magazine te downloaden.
Nu alvast 2 van de 6 praktische tips, trends en houvast om aandacht te vertalen naar jouw eventconcept:
- New consumer
We weten veel van de nieuwe consument, bijvoorbeeld dat ze niet meer een ontvanger (willen) zijn, maar een zender, boodschap en ontvanger tegelijkertijd, daar moet je rekening mee houden op jouw event.
- Ouderwets in de watten leggen
Welke bedrijven hebben tegenwoordig fans? Zij die de klant persoonlijk benaderen en in de watten leggen, dat is ons vak! En als het ergens goed kan is het op een live event. En dat hoeft niet veel te kosten, behalve aandacht: handgeschreven kaartje op de stoel, het VIP-gevoel, etc.