
Met parkmanager Arjan van Esveld en Koen Zijlstra, manager marketing en sales van Landal Business Line, blikken we terug. Van Esveld: ‘Het was geweldig!’ Zelf was hij er 24/7 bij en hij noemt het evenement een groot succes. ‘Wij zorgen bij een evenement voor de fundering en de ondersteuning maar de klant heeft zelf de vrijheid om hun eigen sausje toe te voegen. Het was echt hun eiland, hun Dept Village.’

Opdrachtgever: Dept; een digital agency met werknemers uit meer dan 10 landen.
De feestelijke aftrap begon voor de groep in Amsterdam, waarna zij rond 23:00 uur aankwamen bij hun eigen Dept Village in Reeuwijk. De toegangsweg, de brug en het park werden verlicht en de Dept vlaggen markeerden de route. Via de brug betraden zij het park met 132 woningen, vanwaar zij ieder naar hun eigen woning begeleid werden. Deze moderne woningen waren vooraf al verdeeld en voorzien van genoeg eten en drinken en extra’s om de werknemers zich thuis te laten voelen. De werkgever wilde duidelijk dat zijn werknemers niets tekort kwamen. Zo stonden verspreid over het park koelkasten, zodat zij in het geval van dorst niet ver hoefden te lopen. Na gesetteld te zijn kon iedereen met een gepersonaliseerde plattegrond hun weg vinden naar de silent disco. Verscholen in het speelbos van het eiland lag deze open air disco met lichteffecten en een typische Dept-vibe door de aankleding. Geen zin om te dansen? In de plaza van het park, of in de eigen bungalow, kon ook geproost worden op het succesvolle begin van het weekend.
Op 750 fietsen het Groene Hart in

Een zonovergoten zaterdagochtend, rustig ontbijten in de zon met collega’s, een koffie van een barista en een weidse blik over de Reeuwijkse plassen, het ultieme eilandgevoel. De Depsters hadden een actieve dag voor de boeg. Veel activiteiten vinden hier plaats op het water, zo kan er gesupt worden en de fluisterbootjes varen tot aan de voordeur van elke woning. Voor deze dag werd er echter gekozen voor een fietstocht. Na de ochtendsessie waar in groepjes mee gedaan kon worden aan o.a. yoga, bootcamp of crossfit verkenden alle 750 werknemers Het Groene Hart per fiets. De activiteit, natuur, stralende zon en het teamgevoel maakten de middag tot een groot succes. In de middag sprak de CEO iedereen motiverend toe op het middenplein waarna het foodtruckfestival werd geopend. Steaks werden live bereid, verse producten lagen op de barbecue, bij elke stand was volop keuze. Onder de stretchtent op het middenplein was een groot podium geplaatst waar, tijdens dat de nacht viel, het feest op gang kwam. Lichteffecten verhoogden de sfeer in de Dept Village en tot laat in de nacht werd er doorgefeest.

De volgende dag verliet geleidelijk aan iedereen zijn eigen woning en zo kwam aan Dept Village een eind.

Het voordeel van een bungalowpark als locatie?
‘Je hebt alle hotelfaciliteiten maar niet het ‘zakelijke’ hotelgevoel. Daarnaast zie je dat een team sterker naar elkaar toegroeit aangezien je samen een accommodatie deelt. Je hebt de mogelijkheid om je alleen terug te trekken zoals in een hotel maar in tegenstelling tot de hotellobby kun je hier makkelijker samenkomen. Samen maak je de open haard aan of borrel je gezellig op het eigen terras, bereid je een diner of praat je rustig even na'
Lees ook de andere case van Landal GreenParks:
Het kan.. Landal Esonstad, uw eigen stad voor uw evenement