
Wat is de branding van jouw evenement? Nou bij zakelijke, communicatie en/of marketing events gaat het in alles om het tot leven brengen van jouw merk, bedrijf of organisatie. Dan is de branding op en rondom dat belangrijke live moment enorm belangrijk.
"De tips die ik geef gaan dan ook over branding, op en voor jouw event. Jouw event in de kleuren van het logo van jouw bedrijf? Leuk prima, heel goed, maar er is veel meer in de wereld van event branding", opent Denise Raterink van het Mauritshuis om vervolgens tot 3 tips te komen:
- TIP 1: breng kernwaarden tot leven
Let bij je branding bijvoorbeeld op de kernwaarden die je wilt uitdragen op jouw event. Wat mensen achter het bedrijf het merk organisatie zien, horen en soms zelfs voelen. Denk bijvoorbeeld aan grote banieren of een fotogalerij met allemaal collega's waarop quotes te zien zijn.
- TIP 2: branding begint al in het voortraject
Zorg voor een goed uitziend uitnodigingsreject. Zoals een mooi ontworpen nieuwsbrief, social media berichten en een congreswebsite waarop mensen zich inschrijven en waarop continue updates te zien zijn.
- TIP 3: faciliteer het delen en uitdragen van jouw branding
Faciliteer jouw gasten in het laagdrempelig uit kunnen dragen van al het moois van jouw event. Zorg voor gebrande selfie spots, korte video's, samen met keynotes of een rode loper met het nieuwe product. Alles om online te delen. Een slimme manier van crowdsourced branding.