
Ze zullen het u niet snel zeggen, maar bijna alle mensen schrijven zich graag in voor gratis eten, drinken en feesten...Bezuinig daarom nooit op eten en drinken en zorg dat uw feestjes gedenkwaardig zijn, op zijn minst. Zorg om die reden voor een goede cateraar voor het eten en drinken. Sommige deelnemers onthouden uw evenement door de after-party.
Het kan voor deze gasten heel aantrekkelijk zijn om, voor goede redenen, een paar uur of zelfs paar dagen niet op het werk te hoeven zijn. Dit hoort u natuurlijk liever niet maar het is in sommige gevallen wel zo. Geef uw gasten dus afdoende redenen, zodat zij hun baas kunnen overtuigen waarom een bezoek aan het evenement van toegevoegde waarde is.
Evenementen kunnen de mogelijkheid bieden voor uw gast om buiten hun kantoor te reizen om zo een nieuwe locatie/bestemming te ontdekken. Het onbekende te zien. Probeer daarom originele locaties en bestemmingen te boeken. Het liefst in steden, regio's of landen die niet te ver reizen zijn en biedt iets 'anders'.
We denken al snel dat het onderwerp van het evenement de experts en de goeroes op dat gebied trekken, maar niets is minder waar: juist de mensen die niets van het onderwerp weten komen er op af. Maar dat zullen ze u niet zo snel zeggen. Maar zelfs de experts zal uiteindelijk komen om te leren, dus is het aan u om verschillende leeromgevingen in te richten, gebaseerd op de verschillende niveaus van kennis.
Gezien vanuit een puur zakelijk perspectief: evenementen zijn de ideale plek om contacten en klanten op te doen. Speeddates en ronde tafelsessies zijn ideaal om uw gasten meer business te laten doen.
Soms wordt van hogerhand het bezoek aan een event of beurs opgelegd. Richt de communicatie en marketing van uw evenement dan ook tot de bazen: en leg uit waarom het zo belangrijk is dat hun collega's erbij aanwezig zijn.
Dit klinkt vast als onzin in uw oren, maar sommige bezoekers komen echt voor de goodie bag...doe er mee wat u wilt.
Lees hier hoe u ervoor zorgt dat give aways geen wegwerpartikelen worden.

De vraag die dan beantwoord moet worden: hoe kan uw deelnemer meer mensen ontmoeten, wellicht zij die er net zo over denken. Er van uitgaande dat uw gast zich prettig zal voelen onder gelijkgestemden, is het aan u om in veel sociale netwerken aanwezig te zijn om vandaar uit te faciliteren in het ontmoeten van de juiste en gelijkgestemde gasten.
We hebben allemaal wel eens een break nodig. Van het leven, familiezaken, kinderen en frustraties die op welke manier dan ook met die vorige drie te maken hebben. Events zijn daarmee de ideale vlucht. Bij deze reden moet u er voor zorgen dat uw evenement plaats biedt aan fun, relaxen en plezier hebben ver van huis, om zo de batterij op te laden. Ze gaan vrolijker weer terug en zullen volgend jaar weer komen.
Zodra uw gast het kaartje eenmaal gekocht heeft, wil de meerderheid eigenlijk geen euro meer uitgeven. Bied daarom all-inclusive oplossingen aan, om ook die groep blij te houden.