EvenementOrganiseren.nl

Inspiratie: de beste evenementen van Nederland

Hoe kunt u zich bij het organiseren van een evenement nou beter laten inspireren dan door te kijken naar de beste evenementen van Nederland. Jaarlijks worden de Gouden Giraffe Event Awards uitgereikt aan de meest impactvolle eventmarketing en live communicatie. Een beurs, een zogeheten brand event, een relatie evenement, een congres en een intern evenement krijgen het gouden beeldje.
Dit jaar was de Gouden Giraffe Event Awards in evenementenlocatie DeFabrique in Utrecht. Daar zorgde XSAGA voor een zeer bijzondere awardshow met gouden caravans, confetti, een fanfare, vuurwerk, Cora van Mora en nog veel meer verrassingen. In de middag konden de bezoekers live aanwezig zijn bij de jurypitches van de genomineerden. Kortom heel veel inspiratie voor het organiseren van een evenement.

Voor nu, puur ter inspiratie: de Beste Evenementen van Nederland:

 

  • Categorie Beurzen:

WINNAAR: INNOVATION EXPO
Opdrachtgever:  Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Bureau: EventConsortium
Uit het juryrapport: Good old medium beurs omgetoverd in een festivalachtig en laagdrempelig concept, waardoor publiek en experts echt met elkaar in contact kwamen en mede door de samenwerking van 5 verschillende bureaus een grote impact bloot werd gelegd.
 

 

  • Categorie Brand Events:

WINNAAR: JHERONIMUS BOSCH 500
Opdrachtgever: Stichting Jheronimus Bosch 500, Noordbrabants Museum en de gemeente ’s-Hertogenbosch
Bureau: Artishock Events & Marketing
Uit het juryrapport: Den Bosch koos voor een heel mooi, overdonderend en vooral effectief concept, waarmee het openingsevenement een enorme stroom bezoekers richting Den Bosch leidde en dat zorgde voor een heuse merkboost voor de stad Den Bosch.

 

  • Categorie Congressen:

WINNAAR: TOEKOMST VAN DE GEZONDHEIDSZORG
Opdrachtgever: WOMENInc.
Uit het juryrapport: Het congres zette bij verschillende instantie een lastig onderwerp bovenaan de agenda: gendersensitieve gezondheidszorg. Met als klap op de vuurpijl de live toezegging van 12 miljoen extra budget voor onderzoek op dit onderwerp.

  • Categorie Interne Events:

WINNAAR: DE HEARTBEATS VAN POP VRIEND SEEDS
Opdrachtgever: Pop Vriend Seeds
Bureau: D&B Eventmarketing
Uit het juryrapport: Een strategisch traject dat perfect is neergezet, waardoor bedrijfstrots en tevredenheid van het personeel tot grote hoogte steeg.

 

  • Categorie Relatie Events:

WINNAAR: ACCENTURE INNOVATION AWARDS
Opdrachtgever: Accenture
Uit het juryrapport: Een jaarrond innovatieprogramma voor de meest innovatieve Nederlandse producten, diensten en concepten, mondde uit in een instituut van een event. Dynamisch, diverse werkvormen en innovatie.