Hoe wordt jouw recruitment event een succes? Recruitment events zijn hot. Het tekort aan personeel in veel branches leidt ertoe dat bedrijven tegenwoordig moeten solliciteren bij kandidaten, terwijl dat vroeger precies andersom was. Als je als bedrijf kiest voor een event om personeel te werven, dan kun je dus maar beter zorgen dat je het goed doet. EvenementOrganiseren geeft je een aantal waardevolle tips. Er is een aantal gouden regels die helpen om van een recruitment een succes te maken. De eerste tip llijkt misschien een open deur, maar de praktijk leert, dat het dat lang niet altijd is. Zorg voor een professionele setting Het is belangrijk om een professionele indruk te maken op kandidaten. Dit kan bijvoorbeeld door het event te laten plaats vinden in een goed verzorgde, schone, opgeruimde ruimte of door het aanbieden van catering. Maak duidelijk wat het bedrijf te bieden heeft Kandidaten willen weten wat ze kunnen verwachten als ze bij het bedrijf komen werken. Zorg dat er voldoende informatie wordt gegeven over het bedrijf en zeker over de functie, de werkomgeving en de carrieremogelijkheden. Laat medewerkers aan het woord Kandidaten willen graag van medewerkers horen hoe zij het werken bij het bedrijf ervaren. Laat medewerkers aan het woord die goed kunnen vertellen over hun ervaringen binnen het bedrijf. Zorg voor interactie Zorg ervoor dat je als bedrijf niet de hele tijd aan het zenden bent en de kandidaat overstelpt met allerlei informatoe. Laat de kandidaat aan het woord en geef hem voldoende ruimte om vragen te stellen. Maak het persoonlijk Het persoonlijk maken zit in vele kleine dingen. Een warm ontvangst, de naam van de kandidaat op de naam van de informatiemap over het bedrijf, een kleine attentie als dank voor het bezoek, noem maar op. Wees ook heel duidelijk wat het bedrijf kan betekenen voor de kandidaat, waarbij salaris, arbeidsvoorwaarden en carrieremogelijkheden niet onbenoemd mogen blijven. Lees ook het artikel: Recruitments events: Vinden en binden van de juiste mensen Tip: lees ook deze artikelen EventTrends2023: van beleving naar transformatie EventTrends2023: always on maakt van events communities EventTrends2023: pure aandacht, puur goud EventTrends2023: Digitaal en experience een droomhuwelijk EventTrends2023: wie niet duurzaam is, is af