EvenementOrganiseren.nl

Evenement organiseren: extra impact, zonder extra budget (I)

EvenementOrganiseren.nl zet de komende dagen een aantal tips op een rij om tot nog meer impact te komen met jouw evenement. Simpele, praktische en direct in te zetten tips, zonder dat hier extra budget voor nodig is. In deel I: aandacht!

Wie de meest gebruikte marketingterm van 2022, customer experience, ontleedt of vertaalt, die komt als snel op het event, live communicatie of live marketing uit. Dat ís een en al customer experience. Jouw klant, collega, relatie of welke andere bezoeker dan ook, wordt op een evenement aan de hand genomen door een belevenis waar de gast centraal staat en het merk of product beleeft. Een soort fundament onder impact van een dergelijke customer experience is oprechte aandacht.

Waar veel contentmarketeers roepen dat content goud is. En veel digital marketeers roepen dat clicks goud zijn, daar denken wij hardop te mogen zeggen, dat het echte marketinggoud vandaag de dag aandacht is.

EvenementOrganiseren.nl zet als aftrap van de serie Extra Impact, zonder extra budget, drie hele simpele, kleine aandachtsmomenten tijdens een event op een rij:

1. Whatsapp video / podcast voor onderweg
Wie letterlijk de reis maakt naar het live evenement, luistert radio in de auto, leest wat in de trein, maar wat als daar het event al begint. Geef jouw bezoeker de dag van het event een reis-podcast, als ultieme voorbereider op de inhoud van het evenement. Of kom met een interessante of verrassende video via WhatsApp, tijdens de heenreis.

  • TIP: indrukmaken? De aftermovie bij vertrek in no time in je telefoon. Of een online magazine met de inhoud van alle kennissessies.

2. Persoonlijke ontvangst
Dat hotel, waarbij een supervriendelijke portier jou verwelkomt en helpt, dat is de ondergrens voor ieder event. Onderschat namelijk niet hoe belangrijk het is om een goed gevoelt te creeeren bij jouw gasten om uiteindelijk tot de doelstellingen van het event te komen. Dus, ga een stap verder dan goede hosts en hostessen, die moet je zeker inzetten, maar collega's die gasten al vanaf de parkeerplaats of het OV begeleiden naar de locatie: scoren!

3. Kaartje op de stoel
Placeren tijdens een event, vinden sommige bezoekers nog wel eens vervelend. Vooral in de Nederlandse aard zit iets: je gaat met toch niet op een plek zetten, dat bepaal ik zelf wel. Totdat er voor iedere bezoeker op de juiste stoel een handgeschreven kaartje ligt met persoonlijke aandacht. Ja, het kost wat tijd, maar jouw gast zit er dan vanaf moment één helemaal goed in.

  • Om dat goede gevoel na afloop ook mee te geven, zou je kunnen overwegen auto's tijdens het event te laten wassen op de P of een reispakket voor in het OV mee te geven.
     

Evenement Organiseren: extra impact, zonder extra budget:

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x