EvenementOrganiseren.nl

33 x inspiratie voor het design van uw event flyer (deel 1)

Een goed ontworpen evenement-flyer is cruciaal voor het succes van uw evenement. Wij zetten voor u een aantal inspirerende ideeën op een rij. Met deze ideeën kunt u inspiratie opdoen voor de vormgeving van uw volgende event.

U ziet bij deze verschillende ideeën hoe belang kleur is, hoe kleur invloed heeft op stemming en perceptie, hoe sommige lettertype-keuzes een negatief effect kunnen hebben op uw folder. Maar ook de do's en dont's van effectief ontwerp en nog veel meer om u te helpen uw ideale doelgroep aan te trekken. Of u nu een uitnodiging via de email wil verzenden of een gedrukte flyer via de post. Deze ideeën helpen u een flyer te maken die potentiële bezoekers aanspoort om meer over u te weten te komen.

1. Gebruik opvallende kleuren om de aandacht te trekken




2. Tell them everything they need to make a decision with an image and a bold font


3. Tegenovergestelde kleuren geven een knallend effect voor elke poster



4. Gebruik een lettertype dat een beroep doet op uw doelgroep, in onderstaand geval een jonge doelgroep



5. Maak het doel van het evenement het meest belangrijk op de flyer.



6. Trek de aandacht met de woorden GRATIS/ FREE 



7.  Gebruik een ontwerp met een collage om meerdere activiteiten te tonen

8. Probeer 'overlays' om diepte en interesse te creëren




9. Wees in het ontwerp hierin trouw aan uw merk, zo kunnen uw volgers en potentiële bezoekers u herkennen.

10. Gebruik creatieve lettertypen die de naam van het evenement weerspiegelen om de branding te versterken


11. Breng de branche-experts en -sprekers onder de aandacht via een korte introductie

12. Breng uw evenement met cijfers in beeld. Een infographic verleidt uw publiek om langer naar de flyer te kijken. 

 

13. In het ontwerp kunt u een specifieke doelgroep aanspreken met een retro-vriendelijk ontwerp. 


 

14. Trek de aandacht van de potentiële bezoeker met een save the date.

15. Gebruik verschillende lagen, vormen en een waterverf-look. 


 

16. Onthul via de flyer alvast het thema van het evenement, zodat potentiële deelnemers weten wat ze kunnen verwachten.
 

17. Gebruik een count-down actie, dit zorgt voor een Fear Of Missing Out gevoel aangezien er nog maar een beperkte kans om kaarten te kopen is.
 

18. Markeer de stad waar het evenement plaats gaat vinden. Dit zorgt voor een vorm van herkenning en doordat de rest van het ontwerp helder en 'clean' is trekt het de aandacht.
 

19. De grote "X" die het teken vormt trekt de aandacht. Toch wil iedereen dit ontwerp van wat dichterbij bekijken omdat er meer te zien is.  

20. Gebruik niet-traditionele afbeeldingen om de aandacht te trekken

 

21. Gebruik een bepaalde vorm herhaaldelijk om de kijkrichting naar alle hoeken van de flyer te laten gaan. 

 


 

22. Breng uw thema op een gedurfde manier onder de aandacht om interesse te wekken

 

23. Wees opgewekt in uw boodschap om sneller interesse te creeëren.
Dit kan met een eenvoudige vormgeving waarbij duidelijk in een organogram staat weergegeven  wat de bezoeker kan verwachten.
 



24. Verplicht de potentiële bezoeker om de uitnodiging uit te pakken. Het traject zorgt ervoor dat hij/zij goede associaties krijgt met uw evenement. De kans is groot dat er gelezen wordt wat er in de uitnodiging staat ook al wordt deze in bulk verstuurd. 


 

25. Een klassiek ontwerp zorgt voor vertrouwen.  

26. Gebruik een heldere kleur achter uw ontwerp om de tekst naar voren te laten komen

 

27. Versterk de slogan of het thema met een gekleurd vlak achter uw tekst. Doordat er moeite gedaan moet worden om de tekst te lezen trekt u extra aandacht. 

 

 

28. Wees specifiek op de uitnodiging over urgente zaken. In onderstaand voorbeeld staat: while supplies last, zolang de voorraad strekt. Men krijgt zo het gevoel dat ze er snel bij moeten zijn. 

 

29. In onderstaande afbeelding is een 'ombre- effect' gebruikt. Bij zo een effect trek je automatisch de aandacht van de lezer van boven naar beneden. 

 

30. Rood is opvallende kleur. Rood is een warme kleur die aandacht trekt en geassocieerd wordt met het lichaam. De kleur van bloed is de kleur van leven, vitaliteit, energie, kracht en passie. 3

 


 

31.  Verbinnd kleinere afbeeldingen aan elkaar, zodat men langer blijft kijken.  

32. Verwerk uw thema in een element van het ontwerp. Het idee communiceert u op deze wijze en het ziet er ook nog eens gaaf uit. 


33. Laat mensen zien hoe ze van je evenement kunnen genieten met een visual


_____________________________________________________________________________________________________

Event Flyer Design: 100 inspiring ideas first appeared on EventMB

EventBranche.nl, partner van EvenementOrganiseren.nl, is trots onderdeel van het EventMB-netwerk.