8 april 2019

Wat kun je leren van een awardwinnend brand event?

Door EvenementOrganiseren.nl Redactie

Rubrieken

Een brand event is een evenement waarbij een merk geladen wordt of waarbij de positionering van het merk versterkt of verbeterd wordt. Het winnende evenement van de Gouden Giraffe Event Awards, de vakprijs voor de beste evenementen van het jaar, in de categorie Brand Events ging naar het Dept Festival. Een festivalevenement waarmee employeebranding en een versterkte verbinding met externe partners werd bereikt. Maar ook bedrijfstrots, loyaliteit en een versterkte marktpositie waardoor het techbedrijf klaar is voor de toekomst…

Een prachtige verrassende winnaar tijdens de Gouden Giraffe in de categorie Brand Events. De kracht van het evenement?
Het festivalevenement zorgde met employeebranding en een versterkte verbinding met externe partners voor zeer hoge bedrijfstrots, loyaliteit en een versterkte marktpositie waardoor het techbedrijf klaar is voor de toekomst…

De grens tussen bedrijfs- en publieksevenementen vervaagt. Wij nemen jou mee in het verhaal van Dept:

De 3 belangrijkste tips voor jou op een rij:

  • Creëer een community

Intern en extern verbinden op informele wijze, dat is de kracht van dit evenement. De werkgever wilde iedereen het Dept-gevoel geven en ervoor zorgen dat iedereen zich aan het eind van het weekend 'Depster' voelde. Tijdens een informele setting kunnen verbindingen beter worden gelegd. Op een festival maak je makkelijker contact dan in een zakelijke strakke omgeving.

  • Wissel info en enter-tainment met elkaar af

Naast acts op het podium en een goede dj stonden er ook talks op het programma. Niet alleen van professionals maar ook van 'Depters'. Tijdens dit onderdeel stond kennisdelen centraal

  • Vorm een identiteit

Dit festival was de uitgelezen kans om te zorgen dat iedereen met de neuzen dezelfde kant op staat. Op een live moment kun je de boodschap uitdragen, mensen erover met elkaar in gesprek laten gaan, verbinding laten creëeren. Een brand gaat niet alleen om het merk, product of dienst maar ook om de mensen die het uitdragen. Na dit evenement werd de identiteit onderstreept en de band tussen werknemer en het 'brand' versterkt.