8 februari 2018

Wat is de kracht van een goed relatie evenement?

Door Lisanne Wolterink

Rubrieken

In dit artikel geven wij u 5 tips aan de hand van het prijswinnende relatie evenement van KuiperCompagnons, het oudste stedenbouwkundige bureau van Nederland. Zij wonnen de prijs voor de beste zakelijke evenementen in 2017, de Gouden Giraffe Award. Zij balanceerden op de rand van een faillissement. Dankzij het live evenement staat KuiperCompagnons weer op de kaart.

Let op:

Hieronder de case van KuiperCompagnons als voorbeeld van effectieve inzet van evenementen in de relatiemarketing-mix. Over hoe evenementen in te zetten voor relatiemarketing deelt D&B Eventmarketing haar kennis in diverse artikelen en een speciaal online magazine:

<p><a href="https://eventbranche.maglr.com/relatiemarketing-relatie-evenement-organiseren/cover-relatiemarketing" target="_blank"></a></p>
" src=
Case: VergezichtNL, 100 jaar KuiperCompagnons


Tip 1: Presenteer uw missie en visie tijdens uw evenement
Een live evenement is het uitgelezen moment om uw visie en missie naar de aanwezigen te ventileren. Zijn deze gewijzigd of verouderd? Zorg dat ze helder geformuleerd zijn en breng dit duidelijk naar voren op het evenement. Aan het einde van de dag moet elke aanwezige weten wat ze aan u en aan uw bedrijf hebben en wanneer zij uw dienst/product in moeten schakelen.

Tip 2: Geef experts een podium
Een visie van een externe partij kan de boodschap die u als bedrijf wil neerzetten onderbouwen en versterken. Denk aan het uitnodigen van een wetenschapper als deelnemer in de paneldiscussie, als spreker of geef het publiek de mogelijkheid vragen te stellen aan de expert.

Tip 3: Maak gebruik van unieke techniek
Wat is uniek? Tijdens dit evenement was dat de landkaart die van bovenaf gefilmd werd en op het grote scherm geprojecteerd werd. Hierdoor was het totale beeld zichtbaar voor het hele publiek. Techniek en software kunnen een evenement op meerdere wijzen ondersteunen en versterken. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Tip 4: Houd de spanningsboog vast
Bij dit evenement van KuiperCompagnons werd strak 100 minuten voor het programma aangehouden. De aanwezigen weten dan waar zij aan toe zijn en hoelang zij in de zaal zullen zitten. Wat we ook leren uit deze case is dat je ook de professionals niet te lang aan het woord hoeft te laten. Geef ze een strakke tijdslimiet, daardoor krijgt u korte en krachtige input en blijft u niet te lang steken op één onderwerp.

Tip 5: Combineer het nuttige met het aangename
Zorg voor een juiste balans tussen het onderdeel waarin de boodschap en het delen van kennis centraal staat en het feestelijke onderdeel. In dit geval werd het 100 jarig jubileum gevierd na afloop van het 100 minuten durende zaalprogramma. Een luchtige borrel zorgt ervoor dat de bezoekers tijd hebben om na te praten maar ook om samen te proosten op de gepresenteerde plannen.

Ook interessant als u meer wilt weten over cultuurverandering, bedrijfstrots en verbinding is het artikel dat evenementenbureau D&B hierover schreef.

Gouden Giraffe: De beste evenementen van 2017

<p><a href="https://www.db-eventmarketing.nl/nl/relatie-event-organiseren" target="_blank"></a><a href="http://www.goudengiraffe.nl"> </a></p>
" src=