
Dept Virtual Weekender 2020
Net als bij de offline editie zocht Dept naar de juiste balans tussen inhoud en fun. Zo was er plaats voor mediatie, karaoke en een virtuele goochelaar. Met behulp van ‘easter eggs’ belandde je in de meest hilarische kattenfilmpjes of won je een prijs met de beste Zoom-achtergrond. De virtuele photo booth genereerde een live foto wall, en in alle dertien landen kregen Depsters de mogelijkheid om een maaltijd naar keuze thuis te laten bezorgen na een bezoekje aan de digitale foodtruck.
“In een wereld waarin iedereen thuis is, moesten we ons flagship evenement opnieuw uitvinden”, vertelt Dimi Albers, CEO van Dept. “Tegelijkertijd kan de continue stroom van online meetings behoorlijk vermoeiend - en saai - zijn. Daarom besloten we om die next-level virtuele ervaring te creëren waar we allemaal naar op zoek zijn. Vol energie, een beetje gek en vooral persoonlijk. Want we weten allemaal hoe moeilijk het is om écht met elkaar te verbinden en impact te maken. Het is gaaf om te merken dat we zelfs onze grootste sceptici hebben kunnen overtuigen en dat drie Zoom-uren soms écht kunnen aanvoelen als drie minuten.”
>> Tijdens een inhoudelijke sessie op The Next Event 2020 neemt Max Pinas, creative director Dept, je mee de diepte in van deze briljante case.

AFAS Software: Succestival 2020
Een online kennisfestival organiseren, kan dat? Dat vroegen wij onszelf af toen een paar maanden geleden duidelijk werd dat de ‘echte’ versie met foodtrucks, festivaltenten en live muziek niet door kon gaan. We geloofden nog steeds in het concept en het nut van Succestival en dus hebben we alles op alles gezet om te zorgen dat we deze dag online toch door konden laten gaan. En zie daar het resultaat.
>> Leonie Brunekreef marketingmanager bij AFAS neemt je op 1 december mee in het succesverhaal van het Succestival.

