
The Hague Venues, de verenigde venues in Den Haag, heeft inmiddels heel wat ervaring opgedaan met het testen van de toegangsbewijzen. In de praktijk is gebleken dat je voldoende mensen en een ruime inlooptijd moet pakken om deze extra controle soepel te laten verlopen.
Verwachtingsmanagement
Ook communicatie vooraf, verwachtingsmanagement, is cruciaal. Zo maar een voorbeeld bij een evenement dat onlangs bij één van de locaties van The Hague Venues werd georganiseerd: daar werden vier personen ingezet voor in totaal 300 bezoekers. Hierbij werd een inlooptijd gehanteerd van 45 minuten. Extra aandacht en extra budget is nodig voor meerdaagse evenementen. Daar heb je ook vaak te maken met inloop door de dag heen én mensen moeten iedere dag weer gecontroleerd worden.
Tip van The Hague Venues
Signing is meer dan ooit belangrijk. Zorg voor communicatie voordat de gasten bij de entree zijn. Denk hierbij aan aanwijzingen zoals ‘zorg dat u uw QR-code en identiteitsbewijs bij de hand heeft’. Dit soort eenvoudige boodschappen zorgt echt voor een betere doorstroom.
