Dus wie aan relatiemarketing doet, moet live communiceren, binden door een beleving, een event, een experience. Ben jij bezig met het organiseren van een relatie event? Dan is dit online magazine jouw spoorboekje.

Zet je als bedrijf in op relatiemarketing? Dan is het relatie evenement een absoluut hoogtepunt. Met een goed relatie event kun je als bedrijf of organisatie jouw klanten en relaties echt aan je binden. Wie slim, effectief en strategisch te werk gaat kan zelfs van relaties ambassadeurs maken.
Is dat lastig? Nee, zeggen de experts bij D&B Eventmarketing, maar dan moet je wel de juiste strategie bewandelen. Het bureau geeft antwoord op de vraag: relatie evenement organiseren, hoe doe je dat?
· Een mooi moment om publiciteit te genereren
· Een uitgelezen kans om bij je doelgroep langs te gaan
· Een doeltreffend middel om je imago te verbeteren
· Een mooi gebaar om bevlogen mensen te belonen
· Een strategisch middel om thought leadership te claimen
· Duidelijke visie en doelen
· Betrokken sales- en accountmanagers
· Up-to-date en compleet CRM-systeem
· Continu klantonderzoek
· Brainstormsessies
· Conceptontwikkeling
· Relatiemarketing jaarkalender
· Duidelijke signatuur
· Budget
Crowdsourcing en crowdshaping: betrek de doelgroep
Customer journey is key
Participatie van de doelgroep
Medewerkers betrekken en inzetten
Content delen en genereren
Maximale impact door inhoud energie en interactie
Zet medewerkers in op het event
Live online en voor later
Informeren en enthousiasmeren
Communicatietraject
Bereik de niet-aanwezigen
Relatiemarketing is een kwestie van strategie, goed CRM-systeem, subdoelgroepen, maar zeker ook het organiseren van een impactvol relatie event. D&B Eventmarketing deelt 6 tips voor de meest impactvolle relatiemarketing evenementen.
Daarbij is de basis simpel. Werk in drie fases om tot nog grotere impact te komen:
- In het voortraject draait het om het ophalen van content
- Tijdens het evenement wordt deze content en kennis gedeeld
- Tot slot neemt de impact toe door die content slim te delen, te verspreiden en te gebruik voor vervolgcampagnes.
6 tips voor impact met jouw relatie evenement en relatiemarketing:
1. Helder uitgangspunt
2. CRM op orde
3. Eventkalender
4. Persoonlijk contact
5. Doelgroep en subdoelgroep
6. De niet aanwezigen
Door planmatig te organiseren en een relatiemarketingstrategie en -kalender samen te stellen, kun je veel meer uit de relatie met je klanten halen. Je vergeet je klanten niet, benadert hen consistent met dezelfde visie en missie en maakt het mogelijk om je acties meetbaar te maken. Kortom, een relatie evenement organiseren is voor iedere organisatie van toegevoegde waarde. D&B Eventmarketing deelt drie awardwinnende concepten:
