
Vanuit ‘The C&A Future Challenge’, geproduceerd door Marc van Laere Producties, kunnen 5 concrete tips worden geformuleerd die u kunt gebruiken bij uw volgende personeelsevenement.
Tip 1: Focus op de toekomst
Steeds vaker is te zien dat de focus verlegd wordt van terugblikken naar vooruit kijken. Natuurlijk kunt u leren van het evalueren en het terugblikken maar focus eerder met uw personeel op de stip op de horizon. De medewerkers van C&A konden die stip tijdens hun evenement zelf bepalen. Daaruit blijkt maar weer eens: een evenement is een ideaal middel om uw collega’s mee te nemen in de veranderingen in de toekomst.
Tip 2: Draai de rollen om
Simpeler gezegd dan gedaan; de kracht en de invloed van onderaf laten komen. Met The C&A Future Challenge is het gelukt om de rollen om te draaien. De medewerkers weten hoe het er aan toe gaat op de werkvloer, laat hen een visie formuleren over de toekomst. Lees ook de volgende 6 tips over rol van tevreden medewerkers.
Tip 3: Maak er een feest van!
Ondanks dat alle medewerkers van C&A een serieuze taak hadden meegekregen voerden plezier en teamwork, tijdens de uitvoer, de boventoon. Maak het voor het publiek leuk om mee te denken, houd het luchtig en toegankelijk . Bij C&A werd het in een vorm gegoten waardoor jong en oud, parttime kracht of vaste kracht, iedereen wilde meewerken.
Tip 4: Zorg voor verbinding
Bij C&A kwamen 1200 medewerkers bijeen met één gemene deler: winkelketen C&A. Zorg voor nog een verbindend element door een dresscode mee te geven. Bij C&A kleurde de hele zaal zwart/wit & zilver. Dit ziet er niet alleen goed uit, dit zorgt ook voor een gevoel van saamhorigheid.
Tip 5: Maak werknemers ambassadeurs van uw merk
In de doelstelling van het evenement van C&A stonden de termen toekomst, Team en Trots centraal. Toekomst en team zijn concretere termen dan trots. Trots is een gevoel dat in mensen moet zitten. U kunt uw werknemers vertellen dat ze trots moeten zijn maar of ze het daadwerkelijk zijn is echt een ander verhaal. Door medewerkers onderdeel te laten zijn van de toekomst en door een team-gevoel en saamhorigheid te creëren wordt de factor trots versterkt.
Meer informatie over de beste evenementen van Nederland: Gouden Giraffe.