
SMART won al vele awards voor hun eventmarketing. Slim, effectief en origineel, dat is de live communicatie van SMART. Het automerk heeft een naam hoog te houden als het gaat om originele en effectieve eventmarketing en activaties. Inspirerend om te zien hoe het merk durft en hoe het haar bijzondere merkimago vertaalt naar events:
1. SMART E-Ball
Stel je bent een merk dat kleine auto's promoot als de ideale stadauto. In de nieuwste SMART is zelfs rekening gehouden met het nog sneller kunnen optrekken en achteruitrijden. Maar hoe breng je dat nou tot leven? En tegelijkertijd sta je als merk gewoon op een grote autobeurs en moet je testritten scoren...Wat je dan kan doen? Dit:
2. SMART: de simpelste test rit ooit
Als je dan toch SMART heet als merk, dan moet je het ook zijn. SMART koos ervoor om de USP's van de auto dit keer niet naar de straat of een beurs te halen, maar om de autorijder in de bedrijfskantine te overtuigen van de voordelen van een SMART in een drukke stad als Moskou. Klein budget, groot effect.
3. #whatareyoufor SMART
Een prachtig voorbeeld van hoe de publieke ruimte voor een grote buzz kan zorgen. SMART creeerde mysterieuze 'eieren' waaruit de nieuwe SMART te voorschijn kwam. Vervolgens reden de SMARTS in een stoet naar de evenementenlocatie waar het daadwerkelijke event werd georganiseerd.
4. SMART Electric Drive | Electric Symphony
Deze muziekvoorstelling met een hoofdrol van de nieuwe smart eletrics, dj Chris Bekker en hoogspanning. Een wel heel bijzondere introductie tijdens het Festival of Lights.
'Waar kun je een nieuwe generatie elektro auto's beter lanceren dan in het hart van Berlijn, tijdens het Festival of Lights', was het startpunt van een opvallende eventmarketingcampagne. De nieuwe electric drive modellen van smart werden daar omgetoverd in muziekinstrumenten en gaven de benaming elektronische muziek een compleet andere 'lading'. Het werd een productintroductie met een choreografie van electriciteit en flitsen, smarts en muziek:
5. Het dansende verkeerslicht mannetje
Wederom een voorbeeld van een prachtige mix van live, technische mogelijkheden, b2c en ook nog eens een meetbaar social marketing effect. Smart koos voor het dansende verkeerslichtmannetje: