
Delen zit in onze natuur
Bij evenementenlocatie Jaarbeurs vinden jaarlijks duizenden congressen, bijeenkomsten, beurzen en events van klanten plaats. Ook organiseren zij zelf jaarlijks een tal van evenementen. Daarbij kan gedacht worden aan de Vakantiebeurs, MOTORbeurs Utrecht, BouwBeurs en ga zo maar door. De ervaring, expertise en kennis die zij de afgelopen 100 jaar opdeden delen zij graag met jou. Samen kom je immers verder volgens de Jaarbeurs.
Bezoekersmarketeers
Een rondje langs de bezoekersmarketeers van de Jaarbeurs leverde flink wat tips op om bezoekers voor evenementen te werven. Zij vormden hiervan de meest belangrijkste punten in een top 5.
Zorg dat je je doelgroep scherp hebt, zodat je ook je propositie daarop kunt afstemmen. Er is veel aanbod op de markt. Daarom moet je je doelgroep op de juiste manier prikkelen zodat ze ervan overtuigd zijn dat ze naar jouw evenement willen.

Onderzoek of je je doelgroep (verder) kunt segmenteren in kleine groepen met specifieke wensen en informatiebehoeften om jouw boodschappen zo relevant mogelijk te maken. Zodat men zich werkelijk aangesproken voelt.

Ga regelmatig in gesprek met je potentiele bezoekers. Organiseer een panel of een brainstorm waarin je alle behoeften ophaalt en waarmee je de verschillende subdoelgroepen kunt bepalen. Meten is weten en leren is inspireren.

Blijf in contact met je bezoeker. Heb je een jaarlijks event? Communiceer dan ook regelmatig door het jaar heen. Social media is natuurlijk een must. Maar de inzet van downloadables, effectieve emailcampagnes, nieuwsbrieven en marketingkalender inhakers doen ook hun werk. Zo blijf je top of mind.

Figuurlijk dan. Redeneer bij alles wat je doet vanuit je bezoeker. Waarom moet hij/zij tijd investeren in jouw event? ‘What’s in it fort hem?’ Denk niet te veel vanuit je eigen wensen en voorkeuren, hoe enthousiast je zelf ook bent over je eigen evenement.
