
Het licht uit voor Earth Hour bij Claus, Courtyard hotel en Papa's Beach House
Het initiatief past uitstekend bij het MVO beleid van Claus Park Collection; bestaande uit Claus (leisure & events), Courtyard by Marriott Amsterdam Airport (hotel) en Papa’s Beach House (restaurant & events). “Het is goed om mee te doen met Earth Hour; klimaatverandering is de orde van de dag, de natuur wordt bedreigt en we maken ons zorgen over de toekomst van onze planeet. Daarom doen wij samen met miljoenen mensen, steden, bedrijven en organisaties over de hele wereld tijdens Earth Hour 1 uur de lichten uit.”, aldus Martijn Beekhuis, General Manager Courtyard by Marriott Amsterdam Airport hotel. General Manager Papa’s Beach House Koen van Kaam vult aan: “Alle verlichting in het restaurant wordt gedimd, de buitenverlichting gaat uit en we plaatsen fakkels bij de voordeur en terrassen. Binnen plaatsen we extra kaarsen in het restaurant en zetten we de openhaard aan voor een gezellige, intieme sfeer.”
Marriott International
Marriott International heeft meer dan 6.500 hotels in meer dan 127 landen en doen al jaren met haar hotels mee met dit belangrijke initiatief. Daarbij doneert Marriott International voor elk participerend hotel $ 1,- per geplaatst social media bericht aan het Wereld Natuur Fonds.
Earth Hour
Earth Hour is al elf jaar een jaarlijks internationaal evenement georganiseerd door het Wereld Natuur Fonds en is wereldwijd de grootste en snelst groeiende beweging die aandacht vraagt voor de kwetsbaarheid van de aarde. Elk jaar in maart worden burgers, politici en bedrijven over de hele wereld verzocht om alle niet essentiële verlichting en elektrische apparatuur voor één uur uit te schakelen. Daarmee geven zij aan de toekomst van de aarde belangrijk te vinden. Jaarlijks doen honderden miljoenen mensen mee.
Earth Hour is georganiseerd om iedereen bewust te maken van het veranderende klimaat en de bescherming van natuurlijke bronnen. De keuze voor slimme en duurzame oplossingen staat hierbij voorop.