EvenementOrganiseren.nl

Wat u niet meer moet doen als het om evenemententechniek gaat

Wij willen u de les niet lezen maar de punten uit onderstaand artikel zijn goed om in overweging te nemen voor uw volgende evenement. De experts uit de branche geven aan wat u als organisator van evenementen beter niet meer kan doen.

Foto:  Livetime 

 

  • Schimmig doen over budget en verwachtingen. Er is ook voor een klein budget een mooi dynamisch creatief ontwerp te maken. Als er bij de opdrachtgever een plaatje is getoond wat niet getoetst is op haalbaarheid krijgt hij dat plaatje niet meer uit zijn hoofd. Als dan ambitie en budget niet goed afgestemd blijken te zijn kan dat zorgen voor teleurstelling. Geef gewoon openheid over budget, verwachtingen en ambitie. Livetime 

 

  • Uw evenement niet de aandacht geven die het verdient. Bij evenementen organisatie komt veel kijken. Heel veel. Aan alles moet gedacht worden, niets mag worden vergeten en niet zelden is er sprake van een behoorlijke tijdsdruk. Bij alles wat er op u afkomt, is het belangrijk dat u veel aandacht besteedt aan beeld en geluid. Schakel daarom een professional in die hier ervaring mee heeft en weet waar op gelet moet worden. BIS 

 

  • AV/IT als sluitpost op de begroting gebruiken. De mogelijkheden, impact en daarmee de toegevoegde waarde voor het event en de deelnemers zijn zo groot, dat dit in het kern rijtje hoort wat betreft kosten, naast bijv. locatie en catering. ACS
     
  • Schoenmaker blijf bij je leest. Ieder heeft zijn expertise.
  • Denk out-of-the-box, hoe cliché ook. Durf af te wijken van de standaard set ups.
  • Flexibiliteit en oplossingsgericht zijn onze speerpunten. Maar, 1 ieder heeft zijn limiet. Kortom, schakel je leveranciers niet op het laatste moment in. Bijman Audiovisueel 

 

  • Geen budget mee geven bij de uitvraag van een offerte. De markt is transparanter dan ooit. Door het meegeven van een budgetindicatie en een heldere doelstelling heeft je AV-supplier weer ruimte voor creativiteit en zal met het beste advies komen voor je aanvraag.  
  • Geen tijd vrijmaken voor een zorgvuldige briefing; het komt nog steeds vaak genoeg voor dat we een aanvraag krijgen met halve informatie en bij navraag blijkt dat er veel belangrijke gegevens om tot een goed voorstel te komen nog ontbreken…de aanvraag wordt  dan gebruikt om tot een dat is erg lastig adviseren.  AVEX

 

  • Bezuinigen op techniek: Horen, zien en beleven zijn drie belangrijkste voorwaarden voor het overbrengen van de boodschap. 
  • Voorkom dat AV techniek de sluitpost wordt van de begroting. Betrek daarom uw AV partner tijdig bij de voorbereiding/ontwikkeling van uw evenement. MK2 Audiovisueel