EvenementOrganiseren.nl

Waarom digitaal en live een droomhuweljik zijn?

Welk evenement je ook gaat organiseren, in welke vorm, op welk kanaal, live, hybride of een online evenement, de mix tussen digitaal en live geeft het de impact die je wenst. Eigenlijk kunnen online/digitaal en live events niet zonder elkaar. Hoe dat droomhuwelijk tot stand kwam, zie je in zes krachtige stappen terug.

Covid duwde de branche van live communicatie en experience marketing in een stoot naar de online wereld. Waar in het pre-coronatijdperk er regelmatig en zeer succesvol de liefde meer dan eens bedreven werd tussen de digital marketeer en de experience marketeer en ook jouw evenement omgeven werd door online en digitale of zelfs virtuele toepassingen, ontstond nu in no time een nog veel hechter droomhuwelijk.

De online/digitale wereld toonde de toch stiekem best wel conservatieve wereld van eventmarketing (zeker als het gaat om digital of tech-inzet) de ongekende en ongeremde mogelijkheden van alles dat online, digitaal en virtueel voor keiharde impact en beleving kan zorgen. En de expierence-experts namen hun kennis, impact en verwachtingen mee naar de digitale experts.

Uit het EventBranche 1/2 Jaarboek

 

Webinars en video-conferenties waren in het begin van de pandemie afdoende, als we elkaar maar konden ontmoeten. Maar al snel werd de belevingsjus over de online stampot gegoten. Zo ontstonden complete virtuele locaties, online festivals en platforms met alle mogelijkheden om ook online beleving, interactie en keihard effect te bewerkstelligen. De online en digitale lessen behoren door de spoedcursus, met vallen en opstaan, nu ook tot het palet van live communicatie en experience marketing. Een reconstructie:

Van verliefd naar getrouwd...

Al jaren snuffelden we aan elkaar: de impact, het raken, de emotie van fysieke events met de ongekende mogelijkheden van online, digitaal en virtueel. Maar er was een pandemie voor nodig om elkaar echt de liefde te verklaren...sterker nog: om te trouwen...

Sprong in nood, wereld aan kansen

COVID-19 dwong de branche van live communicatie en experience marketing naar online en digitaal. Eindelijk omarmden 'we' de ongekende kansen en mogelijkheden van de online wereld. Waar de live experts beleving naar de digtiale wereld brachten en de digitale experts ons alle kansen lieten zien, is een wereld aan nieuwe mogelijkheden geboren: onze wereld!

De snelle online lessen

Direct na de eerste lockdown en het verbod op evenementen, waren zoom-calls, Teams-sessie en dergelijk videocall-platforms razend populair. Soms honderden gasten in een simpel webinar. Maar al snel werden we webinar moe en was de roep om online beleving er...

Evolutie van online events

We hoeven niemand te vertellen dat er al zo veel mogelijk  was online...we gebruikten het alleen zo sporadisch. En dus, met de al bestaande technieken en mogelijkheden, gingen we van webinar, naar greenscreen, naar virtuele locaties en platforms en nog veel meer noviteiten.

Nieuw speelveld, zelfde wetten

Het klopt: fysieke en online events zijn echt anders, behoeven ook andere experts. En de tip: begin met een schone lei en probeer geen fysiek event naar een online wereld te halen, is een hele terechte. Tot je onze experience wetten meeneemt en kennis hebt van wat online kan.

De belangrijkste les: alles kan!

En de aller aller belangrijkste les? Alles kan! Met je eigen avatar en wat vrienden of collega's de virtuele beursvloer op en live mensen spreken? Het kan. Dus voor straks? Het huwelijk met de online en digitale wereld is goud waard voor live communicatie en experience marketing.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x