EvenementOrganiseren.nl

Jubileum van jouw bedrijf? Zet in op storytelling

Of je bedrijf nu 5, 10 of 100 jaar bestaat: een jubileum is een prachtige mijlpaal waar je even stil bij moet staan. Het biedt een superkans om je bedrijf of merk nog beter op de kaart te zetten. En alle herinneringen, plannen, ervaringen en anekdotes als jubileumverhalen te delen met je doelgroep. Dat er ook in deze tijd impactvolle oplossingen zijn, laten de storytelling experts van Pavlov zien.

Want je hebt zonder twijfel (en zonder dat je het misschien weet) een schat aan momenten die het verdient om vast te leggen en uit te dragen. Vertel je verhaal! En dat kan nog altijd het best met een jubileumboek dat je inzet als ‘kroonjuweel’ van alle content. Juist helemaal van nu en 100% storytelling! Pavlov neemt je stapsgewijs mee:

  • Een jubileumfeest biedt prachtige kansen

Een bedrijfsjubileum is een mooie kans om de ambities van je merk, product of onderneming eens een mooie boost te geven. Een perfecte aanleiding om onder de aandacht te komen bij je klanten, je relaties, de pers en natuurlijk al je medewerkers. Je kunt alles delen: testimonials van klanten, mooie verhalen van het begin, maar ook je plannen voor de komende jaren. In de vorm van quotes, filmpjes, beelden die je allemaal kunt delen via social media.

  • Begin met een thema

Natuurlijk is het wel even een klus om alle verhalen rondom je bedrijf goed voor het voetlicht te brengen. En: waar begin je? Uiteraard met een goede afgebakende doelgroep. Vervolgens is het slim om met een thema te beginnen, dat als mooie kapstok voor je jubileum kan worden ingezet. De next step is het verzamelen van alle content. Daarbij komt vaak veel research bij kijken, de juiste grafische en redactionele stijl en tone-of-voice, interviews, maatwerkfotografie, eindredactie en nog veel meer.

  • Een boek blijft

Het grote voordeel van een jubileumboek is dat het bewaard blijft. We komen wel eens klanten tegen die nog altijd hun jubileumboek van 10 jaar geleden met trots inzetten naar relaties en klanten. Zo’n boek is dan ook niets anders dan pure storytelling. Wel is het ontzettend belangrijk dat je een creatieve, professionele uitgever in de arm neemt, zodat er een uitgave komt die staat als een huis in redactie, uitvoering, grafisch ontwerp, beeldredactie, fotografie en eventuele illustraties. Een uitgever die je ook begeleidt in het eerdere uitdragen van alle verhalen. Want de ‘ontwerper om de hoek’ schiet hier vaak nét even tekort. Kijk bijvoorbeeld eens bij Pavlov, de grootste aanbieder op het terrein van jubileumboeken. Zij maakten eerder prachtige boeken in opdracht van grote merken als KLM, het Rijksmuseum, Nutricia Center Parcs en Unicef, maar ook voor kleinere opdrachtgevers. Kijk vooral even op hun portfolio!

  • Begin op tijd

Een vaak gemaakte fout: te laat starten. Begin op tijd met het nadenken over het komende jubileum. Stel een team samen. Maak een ruwe jubileumplanning, zodat je weet wanneer je wat moet doen. Uiteraard kunnen de experts van Pavlov jou hier perfect bij ondersteunen en je helemaal ‘ontzorgen'. Zo weet je zeker dat je alles uit je jubileum gaat halen!

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x