EvenementOrganiseren.nl

Jouw event, het beste van Nederland?

Al jaren worden de Gouden Giraffe Event Awards uitgereikt. Dat zijn de prijzen voor de beste zakelijke evenementen van Nederland. Dit keer prijzen voor zowel fysieke als online events. Extra veel kans om te winnen én de kans om te laten zien wat live communicatie en eventmarketing voor jouw merk, bedrijf of organisatie gedaan heeft.

3 tips om met jouw evenement een gooi te doen naar de Gouden Giraffe Event Awards:

  • Redeneer altijd van doelstelling naar impact

Het inschrijfformulier voor de Gouden Giraffe kent een aantal velden, maar al die velden hebben eigenlijk maar 1 doel: lijkt het jou als inschrijver om er een logisch verhaal van te maken van doelstelling naar effect en impact. Dat betekent dat je eigen een story moet tellen, waarbij de opdrachtgever het probleem/ het doel bloot legt en aan de hand van de keuzes onderwerg uitlegt waarom dat event en het bijhorende traject zo veel effect heeft gehad én wat dat effect dan wel niet was.

  • Vertel genoeg, maar niet te veel

To the point is een gouden tip. Niet dat de jury nou wars is van veel lezen, maar bam to the point zorgt voor een heldere uiteenzetting. Verplicht jezelf daar toe. Dus zorg dat je per vraag het noodzakelijke vertelt en zorg ondertussen dat iedere stap een onderdeel is van het verhaal van doelstelling naar impact.

  • Pas op met het invullen van effect en impact

De Gouden Giraffe Event Award is een impact-prijs. Dat wil zeggen: al heb je het meest creatieve en duurzame event ooit georganiseerd, als het geen impact of effect had, dan val je buiten de boot. Natuurlijk zijn creativiteit, duurzaamheid, andere keuzes, innovaties, etc een enorme plus, maar het gaat om de impact en het effect. Daarbij hoeft de jury echt niet altijd een complete ROI-berekening, maar het moet wel hout snijden. Dus als merk x bij impact en effect invult dat de CEO de dag van haar leven had....(meerdere keren gebeurd), dan gaan bij de juryleden de wenkbrauwen wel fronzen. Besteed dus voldoende aandacht en inhoud aan impact en effect, vertelt door het merk/bedrijf.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x