EvenementOrganiseren.nl

Hoe maak je een onvergetelijke uitnodiging?

Je hebt de organisatie van je evenement bijna rond en wilt de uitnodigingen gaan versturen. Maar hoe val je met je uitnodiging op tussen al die andere uitnodigingen die iedereen al krijgt? Twee communicatie en eventprofessionals vertellen je over hun ervaringen met onvergetelijkste uitnodigingen. Laat je inspireren bij het ontwerpen van de uitnodiging voor jouw volgende event.

Tom van Bergen (Eigenaar van Thomas Vorm Omgeving)
“Ik vind de inhoud van een uitnodiging zó belangrijk: Je hebt te maken hebt met een druk bestaan en daarbij overweeg je iedere keer: is het echt de moeite waard? Je ziet dat grote groepen mensen wel aangetrokken worden door vaak dezelfde items, je wilt graag behoorlijk vermaakt worden en dat ook nog met leuke mensen.

Onlangs heb ik een uitnodiging gezien van een bedrijf dat zijn 20 jarig bestaan wilde vieren met zijn klanten, zijn leveranciers, zijn medewerkers, vrienden en familie. De directeur speelde een hoofdrol (sterker nog de enige rol) in zijn eigen uitnodigingsfilm. Van een shot waar hij zelf verkleed was als telefonist,  doorschakelend naar het hoofd technische afdeling ook weer de directeur nu met de stofjas aan en een muzieksetje op zijn hoofd. Door naar een shot als magazijn chef. De directeur druk in de weer met de aankleding en decoratie van zijn eigen feestje. Verkleed als gast dansend op de 90” muziek, compleet met verlichte dansvloer. En dan de tekst: hoe belangrijk zijn de medewerkers niet bij een goed bedrijf………… zij bepalen het succes en daarom staan zij tijdens dit feestje in de belangstelling.

Met de wetenschap dat de directeur normaal een echte directeur is in een strak maatpak en hij vertoont zich nu in de film in de rol van……….. Dit alles strak gefilmd en met een goed stuk geluid eronder geeft je voorafgaand aan dit jubileumfeest al een hele brede glimlach op je gezicht. Als het ook maar enigszins mogelijk is, ga je naar dit evenement!”


Linda van Schuijlenborgh (Eigenaar van LA communicatie)
“Een paar jaar geleden kreeg ik een uitnodiging voor de Food Valley Expo. Het thema was het gebruik van zout in voedingsmiddelen. De uitnodiging die ik kreeg, was een zoutkristal verpakt als een juweel in een mooi doosje. Dit vond ik echt ontzettend leuk en ik heb de uitnodiging en het doosje lang bewaard.

De tip is eigenlijk: stuur een opvallende uitnodiging die je niet kunt missen. Iets bijzonders dat ook nog heel tastbaar is valt op en voelt als een cadeautje, dat gooi je niet in de prullenbak. Wij mensen blijven toch altijd een beetje kinderen, dol op cadeautjes en verrassingen.”


De uitnodiging die niemand wil missen
Meer tips en inspiratie? Onlangs organiseerde Convention Bureau Gelderland een masterclass met het thema ‘De uitnodiging die niemand wil missen’. Lees de tips van dagvoorzitter Erik Peekel voor een succesvol uitnodigingstraject.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x