EvenementOrganiseren.nl

Foute Valentijnsacties / Opvallende events en marketing

Dat iedereen wil inhaken op deze nationale dag van de liefde dat is bekend. De dag wordt massaal uitgebuit met als gevolg dat steeds meer mensen zeggen: 'Commerciële nonsens waar wij niet aan mee doen' Maar stiekem is het toch wel leuk om een aantal foute Valentijns acties en events te bekijken.

Een kakkerlak naar je ex vernoemen 
Deze kakkerlak wordt vervolgens als lunch gevoerd aan stokstaartjes tijdens een live online evenement. In de El Paso Zoo in Texas is dit mogelijk. Tijdens een live stream worden de insecten aan de stokstaartjes gevoerd. Een slimme manier van de dierentuin om bezoekers naar hun website te trekken. De actienaam is ook goed bedacht: 'Quit bugging me'. Online werden alle namen genoemd en een bijbehorend nummer zorgt ervoor dat je ook weet wanneer jouw ex ten prooi zal vallen. 



De lucht in met Valentijn
Letterlijk met een Valentijn de lucht in want de Ijslandse vliegtuigmaatschappij Wow Air biedt alle mensen met de naam Valentijn een ticket naar New York aan. Je mag daarnaast een geliefde of geliefd iemand meenemen. Nadeel: de reis kan alleen gepland worden in de week van 9 - 19 februari 2019. 



Pleurop
In tegenstelling tot de meestal zoetsappige uitingen van veel bedrijven pakt bureau Tosti Creative het net even anders aan. Met 'Pleurop' Verbloem het niet langer. Zeg het met Pleurop. Stuur op Valentijnsdag een verwelkt bosje naar je (toekomstige) ex-geliefde.' geven ze jou de keuze om een verlept boeket, een stomme brief, een dooie bloem of een vies luchtje te versturen.  Doel? De uitnodiging voor het singles feest verspreiden. Het feestevent om een nieuwe ex te scoren. 



Liefdevol opgesloten
Vooral eventlocaties bedenken acties, zo ook de Koepelgevangenis in Arnhem. Met je date kun je in een gevangeniscel opgesloten worden. In deze cel krijgt het koppel vervolgens een luxe diner voorgeschoteld en om de cel net iets romantischer te maken ontvangen alle stellen een mini concert van pianist Jan Vayne. Nadeel: er is slechts ruimte voor 25 stellen. 

Daten met eenzame ouderen
Ook wordt Valentijn gebruikt als een dag om goed te doen. Heb je al een eigen valentijn maar niet veel te doen op de dag zelf? Of juist geen valentijn en ook geen zin om op jacht te gaan, dan kun je in de Euromast te Rotterdam kennismaken met ouderen. Evenementenlocatie De Nieuwe Poort organiseert deze kennismakingslunch. Het gaat hierbij dus niet echt om een date maar een gezellige lunch met uitzicht over heel Rotterdam. Voor beide partijen een leuk uitje. 



Wat u kan leren van deze Valentijn-hysterie leren voor uw zakelijk evenement? 

- Het kapstokje
In een uitnodiging/mailing of andere online actie werkt een kapstokje altijd perfect. Een kapstok staat symbolisch voor een item waar je al je communicatie aan ophangt. Je zou het ook een 'inhaker' kunnen noemen. Bij Valentijn zijn die mogelijkheden eindeloos. Denk aan onderstaand voorbeeld van Heineken. Het bierdopje vormt een hartje en voila het linkje is gemaakt. Voor werkelijk elk bedrijf kan er een link gemaakt worden. 
 
- Gebruik satire om uw doelgroep voor u te winnen 
 Heeft u helemaal niks met Valentijnsdag? Gebruik dan uw afkeer in uw eventmarketing. Neem het voorbeeld van Pleurop, zoals hierboven beschreven. Een perfecte manier om de aandacht te trekken. 
- Speeddaten
Het recept voor alle singles avonden: de speeddate. Deze tool is ook perfect voor zakelijke events. Koppel de bezoekers in korte sessies aan elkaar aan het begin van het evenement. Zo zijn de eerste connecties gemaakt, niemand die aan het eind van de avond kan zeggen dat ze hun netwerk niet hebben uitgebreid. 
- Themafeest
Zowel in kleur als qua stijl is Valentijn erg typerend, denk aan een overdaad aan hartjes, rood, glitters, romantiek. Maar als u nog even verder denkt kunt u ook een stijlvol thema neerzetten. Zo is een Masquerade Ball een optie, denk ook aan een candle light event of een filmavond. 

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x