EvenementOrganiseren.nl

Eventcases: prijswinnende en vernieuwende evenementen op een rij

Een evenement met impact? Dat zijn evenementen die winnen tijdens de Best of Event Awards World. Vorig jaar vielen een aantal evenementen in de prijzen die aandacht verdienen. Soms omdat het om vernieuwende concepten gaat, soms omdat het traject heel erg goed in elkaar zat. Van een opmerkelijk evenement voor een uitgeverij tot het meenemen van de gasten in een live verhaal.

Foto:  BEA World
 

Vernieuwend evenement voor uitgeverij 
 


Event: Le retour du jeune Prince
Nationaliteit: Frankrijk
Winnaar:  1ste Cultural Event

Een evenement rondom een boeklancering organiseren met grote impact? Deze case is het voorbeeld. Een vernieuwend evenement voor de publicatiewereld. Het boek en de uitgever waren in Frankrijk nog niet bekend en dit evenement werd ingezet om dat te veranderen.  De rode draad werd het verhaal en de boodschap van het boek. Van de uitnodiging,  een pop-up uitnodiging die nieuwsgierigheid aanwakkert en ons kinderlijk enthousiasme aanwakkert. ( Kijk vooral even de video om de uitnodiging te zien.  )
Betrokkenheid en exposure werd gecreëerd door het traject compleet te maken.  Door middel van nieuwe technologieën werd het boek niet moderner maar juist sterker. Bekijk ook de video om de impact van een 360 graden projectie te zien. Doordat het evenement vernieuwend was trok het de landelijke media en bekende gasten uit de boekenwereld en daarbuiten.
 


 

Energie onder de aandacht



Event:  Offshore Wind Energy Experience
Nationaliteit: Belgie
Winnaar: 1ste Hybrid event


Evenementenbureau the Oval Office in Belgie won met dit evenement de eerste prijs. Het evenement werd georganiseerd voor de belangrijkste spelers in de offshore windenergie. Zij wilden een belangrijke mijlpaal vieren en presenteren. Rondom het evenement werd een campagne van 6 weken georganiseerd, gericht op PR, merkactivatie, online engagement & evenement.

'Zet koers naar de energie van de toekomst' was de concepttitel. De volgende 3 stappen werden doorlopen:

1-Stunt & merkactivatie
• Doelstelling: krijg positieve aandacht via de pers, betrek burgers, win een boottocht naar de windparken
• Concept: 15.000 papieren windmolens op het strand van Oostende vormen samen het 1.000.000 cijfer en brachten ooit windenergie op zee dicht bij de burgers. Mensen kunnen een papieren windmolen ophalen en een boottocht naar de windparken winnen door een unieke code (afgedrukt op de windmolen) naar een specifieke landingspagina te sturen.

2-Online campagne
• Doelstelling: Deel kennis over offshore windenergie met alle burgers, win een boottocht naar de windparken in september
• Concept: online quiz over offshore windenergie op een specifieke bestemmingspagina, deelnemers kunnen een boottocht winnen

3-boottochten
• Doelstelling: Ontdek de windparken in de Noordzee
• Concept: 4 begeleide boottochten in 2 dagen
 

  • Belangrijkste tip: maak van jouw evenement een traject! Geen alleenstaand evenement maar zorg voor een voor- en een natraject.

Bekijk hier de casevideo: 




Gasten meenemen terug in de tijd
Event: 
 Copperhead Bartender Nights
Nationaliteit: België
Winnaar: 1ste Media & PR Event

Het ging om een doelgroep die internationaal en heterogeen is. Zij wilden dit benadrukken binnen het evenementenconcept.  Het feit dat gasten elkaar niet kenden, maakte een meeslepend evenementconcept mogelijk. 
Aangekondigd als een speciale 'Gatsby-feestavond' in België met slechts 24 uur om te registreren, creëerden we een concept waarin mensen een live verhaal binnenstapten. Samen met professionele acteurs van een Londens theatergezelschap begonnen we een live-ervaring van het Gatsby-verhaal. Om te voorkomen dat mensen zouden denken dat het slechts een theaterstuk was, hebben ze ook 40 artiesten geïntegreerd. Elke nacht van de 3 geplande evenementennachten was 1 op 3 personen betrokken bij het verhaal. Toen het spel voorbij was en het feest begon, maakten de artiesten de meeslepende verwarring compleet en lieten ze gasten achter met een onduidelijk idee van wat echt was en wat niet. Met vragen over wie gast was en wie niet ...

  • Belangrijkste tip: beleving, beleving, beleving! In dit concept werd de bezoekers het idee gegeven een live verhaal in te stappen. Zij werden zelf onderdeel van de film.


Bekijk hier de casevideo: 

 

Tip: lees ook deze artikelen

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x