EvenementOrganiseren.nl

Eventcase: de 8 lessen van het Twitter event voor 4000 medewerkers

Twitter organiseert het interne personeelsevenement #OneTeam. Online, uiteraard via Twitter werd elk aspect van het evenement gedeeld. Wat kunnen wij van dit evenement leren? Voornamelijk: diversiteit, duurzaamheid, inclusie, samenwerking.

2020 is het ‘Game On!’ -Jaar. Het gaat erom om dit modewoord om te zetten in tastbare, praktische waarde.

Face to face is een krachtige tool en onderzoek wijst uit dat evenementen ook helpen om werknemers te behouden. In een banenmarkt met millennials die zin hebben in zinvol werk waar ze zich goed in voelen, zijn deze evenementen cruciaal voor het bevorderen van het gemeenschapsgevoel, gedeelde waarden en inclusiviteit. Dit maakt medewerkers gelukkig en gemotiveerd. 

Het OneTeam-evenement van Twitter in Houston, Texas, is een enorm bedrijfsevenement met 4000 werknemers. Partner EventmanagerBlog dook in het evenement en deelt met ons de belangrijkste bevindingen. Allereerst de missie: 

Onze ‘Tweeps’ zijn deze week in Houston om ons doel en onze principes te bespreken, en hoe we het beste als één wereldwijd team kunnen opereren. Door ons hele bedrijf samen te brengen, hopen we door te gaan met het opbouwen van een divers en wereldwijd team met een gedeelde visie op het dienen van het publieke gesprek.   -   TWITTER SPOKESPERSON

Kijkend naar het evenement zoals het zich op Twitter ontvouwt, kunnen we veel leren over interne gebeurtenissen van de toekomst - een heleboel dat je vandaag zou moeten stelen.

 

 

1. Geef prioriteit aan diversiteit en inclusie

Twitter heeft zich ingezet voor een divers personeelsbestand centraal. Het presenteren van een gevarieerde groep van ‘tweeps’ is een goede manier om mensen van alle achtergronden en overtuigingen welkom te laten voelen. Mensen laten zien dat ze worden gezien en gewaardeerd, heeft een grote impact.
Het is de manier waarop je loyaliteit genereert en motivatie opbouwt, niet alleen onder de werknemers, maar ook bij hun vrienden, familie en kennisen.

 

2. Selecteer impactvolle ‘presenters’ 

Natuurlijk helpt het wanneer je de mensen in het evenement zelf opneemt. Een van de beste manieren om invloedrijke sprekers te selecteren, is mensen te verheffen die een deel van de groep vertegenwoordigen en die met de waarden van uw werknemer kunnen spreken vanuit een uniek perspectief.

3. Maak strategisch gebruik van technologie

Over unieke perspectieven gesproken, OneTeam bevatte de eerste live tweet ooit vanuit de ruimte!

We weten allemaal dat al onze tweets naar de ruimte worden gestuurd voordat ze echt online staan maar zoals Twitter dit levend maakte is nog steeds geweldig. We hebben een directe lijn naar mensen die niet langer op onze planeet zijn dankzij technologie - dankzij Twitter. 

De les hier is om technologie te gebruiken om een impactvolle en transformerende ervaring te creëren die de waarde van wat je doet versterkt.

Twitter versterkt niet alleen de waarde van wat ze tijdens het evenement hebben gedaan, maar ook voor de organisatie als geheel. Als ‘tweep’ kun je niet anders dan je goed voelen om bij te dragen aan zoiets. Wat een manier om de loyaliteit van bedrijven te bevorderen.

 

 

4. Selecteer een zinvolle eventbestemming

 

De eventlocatie, het Houston's Space Center biedt een kant-en-klaar thema voor elk evenement, maar het huwelijk tussen ruimteverkenning en technologie maakt het perfect voor het event OneTeam.

De integratie van Houston's ruimte-verbinding spreekt tot een belangrijke verschuiving in selectiecriteria voor bestemmingen. Elke locatie heeft het vermogen van een bestemming om zich aan te passen aan de evenementmissie en waarden. De unieke cultuur, geschiedenis, infrastructuur en functies van een bestemming kunnen elk een rol spelen bij het leveren van een waardevolle, gedenkwaardige en transformerende ervaring.  

Een bijzonder belangrijke manier waarop Twitter dit doet, is als hulpmiddel voor rampenbestrijding, waardoor organisaties op de plaats van Hurricane Harvey cruciale informatie snel kunnen verifiëren en verspreiden  en slachtoffers van noodsituaties hun locaties laten uitzenden.

 

Door ‘Tweeps’ naar Houston te brengen en de impact van hun werk op het leven van mensen die er wonen te demonstreren, stelt OneTeam Tweeps in staat om verbinding te maken met een echt gevoel van eigen waarde als onderdeel van de organisatie.


5. Verlaat de bestemming beter dan je hem hebt gevonden

 

 Zoveel als een bestemming een evenement moet bieden qua thema's, instellingen, cultuur en infrastructuur, laten evenementen ook een onuitwisbare indruk achter op bestemmingen.  Maar meeting professionals hebben ook de kans om iets terug te doen voor de locatie en de omgeving van de eventlocatie. Tijdens het evenement van Twitter kregen lokale non-profitorganisaties de kans om met belangrijke zakelijke stakeholders te praten.  

 

Evenementen bieden bezoekers ook een unieke kans om in contact te komen met de waarden van een organisatie en deze te ervaren via activiteiten.

 

6. Zorg ervoor dat uw evenement duurzaam is

 

Maatschappelijk verantwoord ondernemen komt in vele vormen voor, en de selectie van bestemmingen is daar ook een belangrijk onderdeel van; veel bestemmingen staan bekend om hun vooruitgang in duurzame infrastructuur en locaties. Afvalbeheer is ook een belangrijke factor.

 

Maar vluchten worden algemeen beschouwd als de grootste klimaatschuldige voor evenementen. Het kiezen van een centrale eventlocatie vermindert de hoeveelheid CO2e-uitstoot die wordt geproduceerd tijdens reizen van en naar het evenement.

 

7. Laat introverten zich welkom voelen

 

Introverte mensen hebben vaak een nadeel bij lange of zeer sociale evenementen. Voor hen kan het vermoeiend zijn om de hele dag om te gaan met andere mensen /  collega's.

 

Deze tweet is een voorbeeld van hoe we allemaal naar introverte mensen moeten kijken: als waardevolle collega's en hele mensen die willen deelnemen.

 

 

8.  Respecteer gezondheid en welzijn

 

Natuurlijk is een andere belangrijke evenemententrend bij het humaniseren van evenementen de integratie van gezondheids- en wellnessactiviteiten, die vooral belangrijk wordt bij evenementen waarbij veel deelnemers hun normale routines thuis hebben achtergelaten.

In het programma moet ruimte zijn waar mensen zichzelf centraal kunnen zetten, even te bewegen of een pauze te nemen van het ‘altijd aan staan’.  


 


Lessons twitter event first appeared on EventMB


 

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x