EvenementOrganiseren.nl

Dit is de beste online beurs van Nederland

Het afgelopen jaar heeft wel aangetoond dat er veel van de live kracht overeind blijft, zodra je tot slimme, creatieve en impactvolle online events komt. Maar hoe doe je dat met een beurs? Kan dat wel? Ja, dat bewijst de Gouden Giraffe Event Awards winnaar in de categorie beurzen: TP Vision Europe. Misschien een inspiratiebron voor jouw volgende event...

TP Vision Europe

Korte omschrijving van het event:
Eén van de belangrijkste jaarlijkse beurzen voor TP Vision is de IFA (Internationale Funk Ausstellung) in Berlijn. Op deze grootste electronicabeurs van Europa worden belangrijke doelgroepen als de internationale pers en geselecteerde Europese retailers geïnformeerd over de nieuwste producten en innovaties van TP Vision. Ook in september 2020 zou TP Vision deel gaan nemen aan deze beurs. Door de wereldwijde pandemie werd besloten om af te zien van deelname. In mei van 2020 werd het besluit genomen om een eigen, virtuele variant te gaan ontwikkelen van deze beurs. Verspreid over 9 dagen werden zo'n 1.200 journalisten en 1.800 Europese retailers uitgenodigd voor een virtuele deelname aan deze beurs en op een inspirerende en persoonlijke wijze geïnformeerd over de nieuwste producten. Middels een volledig op maat gemaakt platform kreeg iedere journalist een persoonlijk programma met o.a. een persconferentie, pre-recorded videos en live schakelingen met 6 product studios in Amsterdam, waar TPV-experts klaar stonden om live alle vragen te beantwoorden.


Hoofddoelstelling:
De hoofddoelstelling van het event was om twee belangrijke externe doelgroepen voor TP Vision, te weten internationale pers en Europese retailers, op een inspirerende wijze online te informeren over de laatste ontwikkelingen, producten en innovaties van het bedrijf. TP Vision kenmerkt zich daarbij door een warme, persoonlijke benadering van deze doelgroepen en die persoonlijke touch moest dan ook zoveel mogelijk worden vertaald in het virtuele event. Voor beide doelgroepen gold dat men minimaal hetzelfde aantal journalisten en retailers wilde bereiken als op een 'normale' IFA in Berlijn.

Een subdoelstelling was om voor een selecte groep van zo'n 120 VIP journalisten door middel van een premium benadering deze VIP-status te bekrachtigen. Om een maximale 'customer journey' te kunnen bereiken was er een uitdrukkelijke wens om een volledig op maat platform voor het evenement te ontwikkelen, zodat er geen beperkingen waren die men op bestaande online event platforms wel tegen zou komen.

Effect & Impact:
De doelstelling van TP Vision was volstrekt helder: tenminste hetzelfde aantal journalisten en retailers bereiken dan normaliter op de IFA in Berlijn werd bereikt. Deze doelstelling is ruimschoots gehaald. Normaliter bezoeken zo'n 500 journalisten de persconferentie op de IFA. Online bereikten we op de dag van de persconferentie zo'n 1.200 journalisten, terwijl in de weken daarna de persconferentie video meer dan 5.500 keer werd bekeken. Voor de retail sessies werden eveneens hogere resultaten behaald dan tijdens een 'normale' IFA in Berlijn.

De media coverage van het event is eveneens indrukwekkend. Na het event verschenen meer dan 1.400 artikelen op de traditionele en sociale media. Daarnaast werd het event in meer dan 10.000 artikelen genoemd. Dat laat zich vertalen in een media coverage outreach van circa 147 miljoen mensen en een geschatte advertentie waarde van meer dan 150 miljoen euro. Tot slot, de totale media coverage steeg met 13% ten opzichte van de IFA in Berlijn (een 'normaal' live event) van 2019.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x