EvenementOrganiseren.nl

Denk ook eens aan deze 5 technologische eventtools

Gezichtsherkenning, groepsbeleving technologie, slimme vloeren, incfluencer marketing. Bent u al bekend met deze termen? U kunt uw evenement verrijken door één van deze 5 'tools' in te zetten.

Gezichtsherkenning technologie

Thuistechnologie beïnvloedt eventtechnologie. Net als bij gesproken zoekopdrachten, zullen we waarschijnlijk gezichtsherkenning krijgen van apparaten zoals die van Apple die we dagelijks gebruiken, die overlopen in de evenementenindustrie. De vertakkingen en mogelijkheden hiervan zijn buitengewoon, maar de verwerkingstijd wordt nog steeds verder verfijnd. Toch is het iets waar we allemaal naar moeten kijken. Uiteindelijk leren we hoe we de efficiëntie verhogen met gezichtsherkenning:

  • Inchecken en registratie worden veel sneller met deze technologie. Sommige pretparken gebruiken deze technologie al. Het is ook veiliger.
  • Zorgt voor meer veiligheid door gezichtsherkenning te gebruiken om mensen op bekende beveiligingslijsten te herkennen en te weren.
  • Verbetert het bereik van uw sociale media door gezichtsherkenning te gebruiken bij het taggen van mensen in foto's van uw evenement.

     

Foto: Jordi Wallenburg 

Groepsbeleving technologie

Een andere grote trend is het gebruik van tech om social experiences te creëren van momenten die tot op het heden individueel beleefd werden. Vrienden kijken soms 1000-en kilometers van elkaar vandaan naar dezelfde film, tegelijkertijd. Ze spelen computerspelletjes samen, terwijl ze op verschillende continenten zitten. Dit heeft een aantal fantastische toepassingen voor uw evenement en uw deelnemers en zij die het event thuis online beleven. Die laatste groep hoeft zich niet langer een voyeur te voelen, maar kan echt deelnemen. Verbind mensen online voor een nog sterkere connectie:

  • Gebruik live 360 graden video (zie foto) om publiek op afstand te verbinden. Geef ze de mogelijkheid om samen deel te nemen aan het event en zo het kopen van tickets voor de online deelname aan het event te stimuleren.
  • Zorg voor content dat gedeeld wordt. Youtubers leven van alleen maar de commentaren op hun videos. Die commentaren worden additionele content en een manier om nog meer plezier en dus beleving uit de video te halen. Gebruik bijvoorbeeld branche influencers om commentaar te geven op uw evenementen, een tweede event te creeeren.
  • Ontwikkel kanalen met niche onderwerpen op uw evenement. Met een virtueel of online ticket gekoppeld aan een host, beleven gasten op de inside kanalen het evenement op een compleet andere manier dan tijdens voorgaande evenementen. Zij kunnen online deelnemen aan 'meet-ups' of mensen ontmoeten in plaats van alleen sessies bijwonen.

 

Data opbouwen vanaf de vloer, met slimme vloeren

'Clever flooring' biedt prachtige kansen voor evenementen. Het zorgt er voor dat het verzamelen en analyseren van data bijna organisch en eenvoudiger dan ooit te voren verloopt. Bouw een krachtige data collectie met:

  • Gebruik slimme matten en andere onopvallende technologieen die data verzamelen
  • Zet slimme matten in om sponsoring te vergroten, omdat je niet real-time data hebt over aantallen mensen, bewegingen, etc. Geen holle frasen meer over 'mooie exposure' om uw sponsor te overtuigen, nee u kunt ze gewoon de feiten overhandigen. Live.
  • Het verzamelen van vloer data en dit gebruiken om de sponsoren van volgend jaar te overtuigen, nog voor dat ze de vloer verlaten hebben. Schaarste en de Fear of Missing Out doen het goed als er ook daadwerkelijk harde cijfers naast liggen.

Meer informatie over clever flooring? Neem eens contact op met één van de presentatie, licht en software partners van EvenementOrganiseren.nl

 

De persoonlijke benadering met technologie

Persoonlijke aandacht op het evenement staat al jaren bovenaan de trendlijsten, maar met eventtechnologie is het nu toepasbaar tot in de mailings vooraf. Volgens statistieken opent gemiddeld 18,8 procent een gepersonaliseerde mail en slechts 13,3 procent een niet gepersonaliseerde mail. Maar personaliseren is veel meer dan een naam in de aanhef. Personaliseer uw toenadering om echt indruk te maken:

  • Gebruik de persoonlijke gebruikershistorie om bijvoorbeeld namen van uw maillijst te halen als zij al geregistreerd zijn.
  • Analyseer wat de voorkeuren en interesses van uw gasten zijn en biedt daarbij op maat content aan. Gebruik bijvoorbeeld click-throughs-rates of breng in kaart welke URL voor clicks zorgt.
  • Stuur een alert naar deelnemers als ze in de buurt zijn van hun 'die wil ik ontmoeten'-lijst. Dating apps doen het en veel netwerkapps bieden de mogelijkheid aan.

 



Influencer marketing technologie

Er zijn heel veel marketeers die influencer marketing totaal verkeerd inzetten. Ze snappen het belang ervan, maar ze falen als het gaat om de aanpak. Een propositie maken met een complete vreemde en hem of haar om een gunst vragen,...het zorgt gegarandeerd voor treurige resultaten. Maar hoe ontwikkel je dergelijke relaties door de tijd? Is er een efficiënte manier om een waardevolle relatie op te bouwen met een influencer? Ja dat kan met tech:

  • Kijk verder dan de cijfertjes. Het aantal volgers betekent erg weinig als de influencer zijn volgers niet kan activeren. Kijk dus naar een hoog interactie-ratio, niet naar het aantal toeschouwers.
  • Benader niet alleen de AAA-influencers maar juist de middenmoot. De meeste marketeers staren blind op de A-lijst. Ok, deze namen zijn vaak bekenden in de branche, maar zijn lastig te benaderen en lastig te activeren. Midrange influencers hebben nog altijd de juiste aantallen volgers en zijn veel toegankelijker voor u.
  • Zoek naar influencers die zich al onder uw fans bevinden, dat maakt een goede relatie veel eenvoudiger.

Neem eens contact op met een bureau voor sprekers of dagvoorzitters om de mogelijkheden van een influencer te bespreken. 
                                                                                                                                                                            

Dit artikel komt tot stand in samenwerking met onze contentpartner EventMB.com

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x