EvenementOrganiseren.nl

Deelnemersregistratie: hoe pak je dat professioneel aan?

Door Easydus
De tijd van bezoekers uitnodigen met een wel of niet mooi opgemaakt mailtje ligt ver achter ons. Tenminste, als het goed is gaat iedere, beetje professionele organisator daar vanaf mei 2018 wel iets anders mee om. Toch?

De meeste eventbureaus die congressen, relatie-gerelateerde zakelijke events organiseren voor bedrijven gebruiken inmiddels professionele registratie-bedrijven of eigen systemen met aanmeldsites of pagina’s voor hun deelnemersregistratie.

Datzelfde geldt voor de (interne) corporate eventmanagers en ook secretaresses gaan steeds meer over op de vaak AFG-proof werkende bedrijven en systemen.

Dat is allemaal niet zonder reden. De al eerder genoemde AVG-wetgeving die vanaf 25 mei 2018 de privacy waarborgt van ieder individu heeft de organisator van allerlei soorten evenementen als meetings, congressen, personeelsfeesten, dealerdagen, open dagen en relatie- en netwerkevenementen er toe gedwongen hele aanmeld-systemen te hanteren voor hun data.

Dat heeft voor en nadelen. Kosten besparen door efficiëntie is een bekend voordeel. Een simpel voorbeeld daarvan: als je weet hoeveel mensen er daadwerkelijk op je evenement komen omdat alle mensen geregistreerd zijn en omdat ze zich ook eenvoudig af kunnen melden levert direct een besparing op m.b.t. de catering én het in te zetten personeel. Ook het eenvoudig versturen van een herinnering (no-show mail) vanuit de voor de deelnemers bekende omgeving/adres levert een direct actueel inzicht in het te verwachten aantal deelnemers aan het te organiseren event.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x