EvenementOrganiseren.nl

Aan de hand van deze criteria organiseert u een prijswinnend evenement

Tijdens de BEA World 2018 in Coimbra (Portugal) werden uit maar liefst 303 inzendingen de beste evenementen geselecteerd. 10 awards gingen mee naar Nederland. Aan welke eisen voldoen deze prijswinnende events? Welke criteria zorgen ervoor dat ze prijswinnend zijn? Bekijk de criteria en de winnende cases hier!

Foto: XSAGA 
 

Het gaat bij de BEA World niet om de grootte van een evenement en ook niet om het budget. De beoordelingscriteria bestaan uit de volgende juryrichtlijnen:


Creativiteit en innovatie
Het moet gaan om een creatief idee ter ondersteuning van de doelstellingen en de technologische innovaties die de evenementervaring bepalen.


Uitvoering
Hoe het bureau de fysieke en emotionele omgeving heeft bereikt die nodig is voor betrokkenheid van deelnemers. Dat er iets geleerd kan worden en dat er een gedragsverandering kan worden gerealiseerd zijn van belang.  De reis van de deelnemer, de sfeer, 'engagementtechnieken' en hulpmiddelen waarmee 'engagement' gecreëerd kan worden zoals kunst, entertainment, digitale hulpmiddelen, meubels, technologie, AV en duurzame inspanningen.

Lees ook: Kan een evenement zorgen voor cultuur- en gedragsverandering? 

Effectiviteit
Bereiken van de gestelde doelen, zoals onderzoeksresultaten, financiële resultaten of andere voordelen (bijvoorbeeld in het geval van een organisatie zonder winstoogmerk) in vergelijking met evenementkosten.

Lees ook: Hoe kom ik tot een heldere doelstelling voor mijn evenement? 


'Channel Strategy'
Met de Channel Strategy wordt de communicatie strategie bedoeld. De omnichannel strategie die wordt toegepast op het evenement en de impact ervan op de doelstellingen. Relevantie met het communicatiedoel en de merkwaarden van het bedrijf.

Algehele kwaliteit, vooral in vergelijking met het budget en de concurrenten in dezelfde categorie.


Winnaars GOUDEN BEA WORLD AWARD

Categorie: Low Budget Event en Media Event:
De Johan Cruijff Arena viel in de prijzen met hun evenement: 'Renaming of the Johan Cruijff Arena - XSAGA'



Categorie: Opening/Celebration/Festivity Event
'King's Day 2018 -  XSAGA Municipality of Groningen' 



Categorie: Macro B2C > 500K 
“Light up the FIFA World Cup” experiential activation WINK Budweiser, Anheuser-Busch InBev The Netherlands


 

Categorie: Public Event
'Generation Discover Festival 2017 BrandBase'


 


 

Winnaars ZILVEREN BEA WORLD AWARD:

Trade Show
'
The Next Event (#TNE18) EventBranche.nl - The Netherlands' Zoals misschien bij u bekend is EvenementOrganiseren.nl het zusje van EventBranche.nl en daarom zijn wij ook ontzettend trots dat dit evenement in de prijzen is gevallen. 

 

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x