EvenementOrganiseren.nl

8 tips voor de registratie van uw evenement

Ga voor jezelf eens na.. Je bent ingeschreven voor een evenement. De registratie online verliep soepel maar via de mail krijg je het verzoek de tickets te printen. Dit geprinte toegangsbewijs moet u de dag zelf nog weer ergens terug zien te vinden en dat kost al gauw teveel moeite. Voor jou maar ook voor de drukke evenementbezoeker. Zorg dat u vooraf alles goed geregeld hebt voor uw bezoekers. Dit scheelt frustratie en dit zorgt ervoor dat de bezoekers graag naar het evenement komen.

1. Voorkom dubbel werk door je registratie te koppelen aan je CRM en andere interne systemen.

 

2.  Een bezoeker komt naar een event om te netwerken én voor content. Investeer in de creatie van goede content creatie en bied dit onder andere aan via een event app.

 

3.  Neem de event app op in het communicatieplan van je event. Begin vroegtijdig met communiceren en zorg voor relevantie.

 

4. Vergeet bij registratie niet om je privacystatement te laten accorderen door de bezoeker. Dit is verplicht vanuit de AVG. Bedenk ook voor bezoekers die je on-site registreert hoe je omgaat met hun privacy.

 Lees ook: Privacy: Bescherm het of je bent het kwijt
 

5. Stuur vooraf geen badges meer toe per post, maar print ze direct on-site, ook voor standhouders. Vooraf printen is dubbel printen!

 

6. Maak als je een terugkerend event of congres hebt een jaarplanning, en begin direct weer na de laatste editie. Zo maak je de communicatie en registratie ieder jaar beter. 

 

7. Heb je standhouders? Bied ze dan een tool waarmee ze eenvoudig hun leads kunnen verzamelen. Zo creëer je tevreden exposanten.

 

8. Voorkom rijen bij de entree door een juiste opstelling van je balies. Plaats balies nooit parallel aan de bezoekersstroom.

 

Volgens registratie expert Invitado moeten organisatoren zich voorafgaande aan een evenement niet laten beperken door de software. Het moet omgedraaid worden: de software moet aan jouw evenement aangepast worden.
Meer informatie over Invitado? Lees ook het volledige interview dat verscheen in het EventBranche Magazine.


Misschien ook interessant voor u: