EvenementOrganiseren.nl

7 gratis ideeën voor een beetje extra impact op jouw evenement

Iets kleins. Pure aandacht. Zonder dat er maar een euro extra hoeft worden uitgegeven. Of nou ja, het kost bijna niets. Hoe klein ook, het zorgt voor een glimlach en een gevoel van oprechte aandacht bij jouw gasten.


Let op, want deze ideeen zullen de wereld niet verbeteren en jouw evenement ook niet opeens een award laten winnen, maar voor jouw gast geeft het een prettig gevoel en het kost helemaal niets:

 

  • 1. CEO / management bij de deur

Host zijn is een vak, daar zijn gelukkig zeer goede en kwalitatieve hostess-bureaus voor, maar wat geeft het een welkom-gevoel wanneer de CEO de deur opendoet en je welkom heet. Of het managementteam dat de jas van de gasten ophangt.
 

  • 2. Betrek collega's bij het entertainment

Of de gasten nou collega's zijn of relaties, hoe leuk kan het zijn dat de band gevormd door mensen van het bedrijf een optreden doen. Zeker tussen een paar top artiesten in, geeft dat een bijzonder gevoel.
 

  • 3. Jij de fles, ik de glazen

Netwerken en andere mensen ontmoeten het blijft altijd een dingetje. Simpel op te lossen met een knipoog: geeft bijvoorbeeld bij binnenkomst de ene gast een fles drinken, de ander 3 glazen en weer een ander een aantal hapjes. Samen vormen ze een ideale borreltafel.
 

  • 4. Openingsspeech vanaf de werkvloer

Bij 9 van de 10 evenementen is een openingswoord van de directrice of CEO, maar hoe tastbaar en herkenbaar is het wanneer iemand van de werkvloer de speech houdt en vertelt hoe het met het bedrijf gaat.
 

  • 5. Doelgroep op het podium

Staat kennisoverdracht centraal op jouw evenement? Dan is de standaard een expert op het podium en luisteren maar, misschien nog gevolgd door een rondje Q&A. Maar draai het eens om: de experts in de zaal, de doelgroep op het podium. Levert een totaal andere interactie op.
 

  • 6. Live enquete

Het verzamelen van feedback of meningen is  van groot belang. Zijn doelen bereikt en wat kan er beter op het volgende evenement. Zet daarom de CEO en het management bij stroom naar huis, geef ze een selfie-stick of een cameraatje en laat hen de 3 of 4 belangrijkste vragen stellen op camera. Hoge respons en ideaal materiaal voor data maar ook voor de aftermovie.
 

  • 7. Parkeerplaats-vermaak

Zowel van de parkeerplaats naar de locatie als van de locatie weer terug naar de auto: vermaak de mensen. Het is het eerste en het laatste live moment, dus vul dat naar behoren in. Of nog een stapje verder: bij het wegrijden, of het eerste kruispunt nog iets met een knipoog.

Foto: D&B Eventmarketing

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x