EvenementOrganiseren.nl

6 tips om het maximale uit jouw online event te halen

Het is eenvoudig gezegd: live + digitaal bieden samen ongekende kansen. Maar hoe dan? In een gesprek met DDG Smart Marketing en hun partner Let's get Digital kwam het bureau tot 6 bruikbare tips.

De ideale samenwerking tussen DDG Smart Marketing en Let's get Digital zorgde al voor vele geslaagde online en hybride evenementen. DDG deelt graag samen met hun online platform partner de 6 tips om tot een goed online event te komen:

  • TIP 1: DIGITAAL EVENEMENT ORGANISEREN? MIK OP EXPERIENCE

‘Een online event is niet alleen een digitaal programma neerzetten. Juist online moet de beleving centraal staan. Daarom staat het woord experience bij ons platform boven alles. Natuurlijk moet je in de basis een goed platform hebben, maar een online event is pas vet als het een beeldbuis-belevenis is.’ Ester de Graaf vult aan: ‘Door die experience features van Let’s Get Digital voelt het realistisch aan. Mooi voorbeeld is de speeddating in het platform. Daar zien we hoe snel mensen na een blind date van 2 minuten online echte connecties maken.’

  • TIP 2: PROFITEER VAN DATA-KANSEN

‘Wij verzamelen enorm veel data. Dat is ook echt het grote voordeel van hybride en online. Je weet precies wie, hoeveel seconden naar een presentatie heeft gekeken bijvoorbeeld. Inmiddels kun je likes sturen tijdens programma-onderdelen, applaudisseren, maar bijvoorbeeld optioneel ook tomaten gooien, overigens zonder dat de spreker het ziet. Dat wordt allemaal geregistreerd waardoor je een goed beeld krijgt. Gevolg is dat we in het natraject volledig gepersonaliseerde rapporten van bezoekers kunnen maken.’

  • TIP 3: KLANTCONTACT ONLINE

‘Er is een nieuwe markt voor online events die draaien om klantcontact. Denk bijvoorbeeld aan recruitment trajecten met online events. Of een traject waarbij maandelijks een mini event online updates geeft en daarmee het voortraject is naar dat krachtige face to face evenement. De data uit zo’n traject is weer de input voor je salesafdeling. Dus meer events, wellicht wat minder live, maar uiteindelijk gaat onze branche groeien.’

  • TIP 4: VERANDER DE MINDSET

‘De mindset moet nu echt om: hou niet vast aan het oude vertrouwde, maar zie nieuwe kansen.’

  • TIP 5: ROULEER CONTENT

Ester de Graaf: ‘Wij zien veel mogelijkheden in intensiever gebruik van content. Dat begint met een online event of face to face. Maar daarna kun je die content op verschillende manieren hergebruiken. In blogs, in videoverslagen, in social media, in newsletters. Als je kostenbewust naar een event kijkt, moet je dus realiseren dat de content die daar uit voortkomt echt brandstof is die veelvuldig gebruikt kan worden. Het event is een content engine!’

  • TIP 6: COMBINEER SOCIAL MEDIA EN EVENTS

Ester de Graaf: ‘Zodra je de juiste combi weet te bouwen tussen sociale media en events, zijn er opeens nieuwe vormen denkbaar en oneindig veel mogelijkheden, zelfs om communities op te bouwen of complete ecosystemen te versterken. Events zijn een platform voor influencers!' 

Op zoek naar een locatie of studio voor jouw online event?

Bekijk het volledige overzicht van livestream studio's voor jouw online evenement.

 

 

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x